וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון הורה למדינה לנמק מדוע הפסיקה תשלום הטבות שכר לבוגרי שלוחת אוניברסיטת לטביה

אמיר הלמר

30.4.2003 / 14:41

הנשיא ברק הוציא צו על תנאי בעתירת אוניברסיטת לטביה כנגד ההחלטה שלא להכיר בתארים שחילקה



בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי, המורה למדינה להשיב תוך 15 יום לעתירת שלוחת אוניברסיטת לטביה בישראל, בעניין שלילת ההכרה בתארי אוניברסיטת לטביה בישראל, ובדבר הפסקת תשלום הטבות השכר המשולמות בשירות הציבורי לבוגרי שלוחת האוניברסיטה בארץ.



הצו הוצא על ידי הנשיא אהרון ברק, בהמשך לעתירה שהוגשה על ידי חברת מודום נציגת אוניברסיטת לטביה בישראל, באמצעות עורכי הדין רון ברקמן, ארי וקסלר ומירי קליין ממשרד עורכי הדין ברקמן וקסלר סהר בלום ושות', נגד הגף להערכת תארים אקדמיים במשרד החינוך, הממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר יובל רכלבסקי, נציבות שירות המדינה ופרקליטות המדינה.



שלוחת אוניברסיטת לטביה בישראל עתרה לבג"צ בעניין זה ב-10 באפריל השנה. לטענת העותרת, הסיבה להחלטת המדינה לשלול את ההכרה בתארי אוניברסיטת לטביה, נעוצה ברצונה של המדינה להביא לחיסכון תקציבי ולצמצום הזחילה בשכר של העובדים בשירות המדינה, ולא משיקולים אקדמיים. במטרה להביא חסכון תקציבי, נשללה באופן גורף וקולקטיווי ההכרה בכל התארים של בוגרי שלוחת לטביה, מבלי שהיה בירור פרטני וענייני לכל אחד ואחד מהם, ומבלי שהעניין עבר ביקורת שיפוטית כלשהי. בדברי ההסבר שצורפו להחלטה הסופית, הודתה המדינה כי היא נקטה בדרך של החלטה קולקטיווית גורפת כיוון שאין אפשרות לנהל "חקירה" של כל בוגרי השלוחה ואין אפשרות מעשית לקיים שימוע פרטני לכל אחד ואחד מהם.



לדברי העותרת, אילו נערכה חקירה פרטנית לכל אחד מבוגריה, היה נשמע קולם של אלפי אנשים ישרי דרך והגונים, רציניים ותמי לב, שאין להם קשר להאשמות המכפישות והמגמתיות הנזכרות בדו"חות החקירה של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully