וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במדדים לקראת נאום גרינספאן

שירלי יום-טוב

30.4.2003 / 17:08

ווקלטק עולה ב-20% במחזור ער בעקבות הדו"חות; לומניס יורדת קלות לאחר שפתחה בירידה של 11% בעקבות הדו"חות; טקנומטיקס מאבדת כ-5% בעקבות התוצאות

היום, יומו האחרון של חודש אפריל - שהיה חיובי עבור השווקים, ממתינים המשקיעים בוול סטריט לדבריו של נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, אלן גרינספאן, שיובאו בפני הקונגרס. עוד היום - נתוני מדד מנהלי הרכש של שיקאגו לחודש אפריל, הנותנים בדרך כלל אינדיקציה לגבי מצבו של הסקטור ברמה ארצית. נתונים אלו עמדו בציפיות, אך הם לא מצליחים עדיין להעביר את השווקים לטריטוריה חיובית. הנאסד"ק מאבד 0.4% והדאו יורד ב-0.3%.

מדד מנהלי הרכש של שיקאגו צפוי להצביע היום על קריאה של 48.9 נקודות לחודש אפריל, ביחס לרמה של 48.4 נקודות שנרשמה במארס. נציין כי כל קריאה מתחת לרמה של 50 נקודות מסמלת חולשה, או חוסר צמיחה בסקטור.

אפריל היה חודש עמוס בשווקים בארה"ב, במהלכו הכניעו כוחות הקואליציה את משטרו של סדאם חוסיין בעיראק - ובמקביל החלו לזרום תוצאות הרבעון הראשון של החברות הנסחרות. הדו"חות לרבעון הראשון, הממשיכים להגיע גם בימים אלו, הצביעו על מגמה חיובית לרוב - כאשר רבות מהחברות שדיווחו הצליחו לעמוד בתחזיות, או אף לעקוף אותן. עד כה הוסיף הנאסד"ק במהלך החודש האחרון כ-10% לרמה של 1471 נקודות, והדאו ג'ונס הוסיף 6.4% לרמה של 8502 נקודות.

יום עמוס דו"חות רבעוניים נרשם היום בין החברות הישראליות בוול סטריט. אמש לאחר המסחר דיווחה פריסייס על התוצאות, ועד כה הגיעו תוצאותיהן של לומניס, רדוויו,ווקלטק, טקנומטיקס, מאינד CTI, קומפיוג'ן, אי.סי.טל, מגל ואורכית.

מניית ווקלטק מוסיפה 20% למחיר של 92 סנט במחזור ער לאחר התוצאות החיוביות שפירסמה היום החברה. אלה הצביעו על שיפור משמעותי בהכנסות, צמצום ההפסד הנקי וירידה בהפסד התפעולי לרמה הנמוכה ביותר אי פעם בחברה. הכנסות החברה צמחו ברבעון הראשון ב-85% ביחס לרבעון המקביל ל-6.2 מיליון דולר, ומייצגות צמיחה של 154% על הכנסות הרבעון הקודם. ההפסד נקי עמד על 1.3 מיליון דולר ברבעון הראשון או 11 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 3.9 מיליון דולר או 32 סנט למניה ברבעון המקביל.

מנייתלומניס מאבדת 0.6% למחיר של 1.7 דולרים לאחר שפתחה את המסחר בירידה של 11%. החברה דיווחה על הכנסות של 80.2 מיליון דולר ברבעון הראשון, ירידה של 7% מהרבעון המקביל. ההפסד הנקי עמד על 6.9 מיליון דולר, או 19 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 643 אלף דולר ברבעון מקביל. השחיקה בהכנסות נובעת בעיקרה מירידה של כ-21% במכירות חטיבת האסתטיקה - שנפלו ל-29.4 מיליון דולר, לעומת מכירות של 37.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2002.

חברת טקנומטיקס , המפתחת תוכנות לבקרת תהליכי ייצור באמצעות מחשב, דיווחה על הכנסות של 20.6 מיליון דולר - כמעט זהות לאלו של הרבעון הקודם ושל רבעונים קודמים, למעט הרבעון הקודם בו נרשמו הכנסות גבוהות יותר של 21.4 מיליון דולר. ההפסד הנקי עמד על 1.4 מיליון דולר. התחזית של טקנומטיקס לשנת 2003 היא גידול של 5%-10% על ההכנסות שנרשמו ב-2002, 82 מיליון דולר. החברה מצפה לשיפור הרווח הנקי, שעמד ב-2002 על 1.1 מיליון דולר. הרווח התפעולי השנתי הסתכם ב-2.2 מיליון דולר. המניה מאבדת 5.1% למחיר של 6.9 דולרים.

מניית מאינד מוסיפה 3.65 למחיר של 2 דולרים לאחר שהחברה דיווחה על עלייה של 17% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, ל-2.8 מיליון דולר. מוניקה אייזינגר, מנכ"לית החברה, ציינה כי "היה לנו רבעון טוב בו השגנו עסקות חדשות, ויש לנו צבר הזמנות חזק יותר שכולל גם לקוחות חדשים וגם לקוחות חוזרים". מאינד נסחרת לפי שווי שוק של כ-40 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully