וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה טרי הבטיח לקדם את שינוי שיטת החיתום בישראל במהירות האפשרית

גולן פרידנפלד

30.4.2003 / 16:19

ברשות ני"ע מעוניינים לאמץ השיטה האמריקאית לפיה לא יחויבו החברות לבצע מכרז, ולחתם תינתן האפשרות לקבוע את המחיר בהנפקה ללא מכרז

רשות ניירות ערך ערכה היום דיון בנושא שינוי שיטת החיתום בישראל, ולפיו יתבצעו הקצאות ניירות ערך בהנפקה וקביעת המחיר על פי שיקול דעת החתם - במקום הנפקה רק בדרך של מכרז. תיקון זה התבסס על מצע לדיון, שהוכן בידי רון עמיחי ואיריס ציבולסקי חביליו מרשות ני"ע. לאור חשיפת הפרשיות שאירעו בשנתיים האחרונות בארצות הברית, אשר נגעו לפעולות לא נאותות של חתמים בהנפקות לציבור, קיימה היום רשות ניירות ערך רב-שיח בנושא.

בארה"ב נעשה שימוש בניירות ערך בהנפקות "חמות", וזאת לצורך "שיחוד" מנהלי כספים ובכירים אחרים בחברות. בעקבות זאת הוקמה בארה"ב ועדה המורכבת מנציגי הבורסה של ניו יורק ושל ה-NASD, לצורך בחינת השיטה שם.

נושא נוסף שנדון היה האם לאפשר לחתם לייצב את מחירי ניירות הערך סביב תאריך ההנפקה, ולתקופה מוגבלת. כל המשתתפים בדיון תמכו במתן אפשרות חוקית לחתם לייצב את מחירי ניירות הערך המונפקים. לעומת זאת, לגבי אימוץ השיטה הנהוגה בארה"ב - לעניין הקצאת ניירות הערך בהנפקה - הדעות היו חלוקות. חלק מן המשתתפים דגלו באימוץ השיטה בארה"ב, וחלקם התנגדו לכך. חלק מהדוגלים באימוץ השיטה בארה"ב ציינו כי לאור ההתפתחויות שם רצוי לנהוג משנה זהירות בהקצאות לאנשים פרטיים. במהלך הדיון הועלתה ההצעה לדרוש גילוי של שמות הניצעים הפרטיים, וזאת בכדי למנוע שימוש במכשיר של הקצאה לציבור למטרת שוחד.

יו"ר הרשות, משה טרי, הבטיח לקדם את הנושא במהירות תוך התייחסות לדעות שהושמעו בדיון, ובשים לב להמלצות הוועדה שהוקמה בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully