וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.סי.טל בהתאם לאזהרה: הפסד נקי של 3.8 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

30.4.2003 / 16:29

מנכ"ל החברה: "אנו נוקטים צעדים להקטין את רמת ההוצאות ולהתאים את מבנה העלויות"

בהתאם לאזהרת הרווח שפירסמה אי.סי.טל בתחילת החודש, מדווחת היום החברה על ירידה חדה של כ-37% בהכנסות בהשוואה לרבעון הקודם, לרמה של 15.2 מיליון דולר. ביחס לרבעון המקביל צנחו ההכנסות בשיעור דומה של כ-34%. בתחילת אפריל הודיעה אי.סי.טל כי צופה לדווח על הכנסות בטווח של 14-16 מיליון דולר, וזאת לעומת תחזית קודמת להכנסות דומות לאלו של הרבעון הרביעי, 24.1 מיליון דולר. לאחר פרסום האזהרה ציין אבי גולדשטיין, סמנכ"ל הכספים של החברה, כי מספר עסקות שהחברה ציפתה לסגירתן בימים האחרונים של הרבעון הראשון, לא נחתמו לבסוף בשל עיכוב מצד הלקוחות.

בשורה התחתונה מדווחת היום אי.סי.טל על הפסד נקי של 3.8 מיליון דולר או 21 סנט למניה בהשוואה לרווח נקי של 4.1 מיליון דולר ברבעון מקביל ורווח של 4.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2002. ההפסד הנקי אף הוא בהתאם לאזהרה שדיברה על הפסד נקי בגובה 3-5 מיליון דולר.

אהרון שייך, נשיא ומנכ"ל החברה ציין בתגובה לדו"חות כי "במהלך הרבעון הראשון המכירות לתחום התקשורת ולתחום הממשלתי היו נמוכות ביחס לציפיותינו. הירידה מורגשת במיוחד בהכנסות מאסיה וממכירות בתחום הממשלתי, זאת ביחס לרבעון הקודם".

שייך הוסיף כי "אירועים אלה גרמו לנו להיות זהירים ביותר בחיזוי תזמון המכירות, לפיכך אנו נוקטים צעדים להקטין את רמת ההוצאות ולהתאים את מבנה העלויות שלנו". אי.סי.טל לא מפרטת באלו צעדים מדובר, אולם ל-TheMarker נודע היום כי החברה צפויה להתחיל בקרוב במהלך התייעלות שיכלול פיטורי עובדים וקיצוצי שכר. על פי הערכות צפויה החברה, המעסיקה כ-300 עובדים, לבצע קיצוץ של כ-10% במצבת כוח האדם - כ-30 עובדים. כמו כן תבצע החברה קיצוץ בשכרם של העובדים הנותרים בשיעור של עד 10%.

אי.סי.טל, המוחזקת בשיעור של 59% על ידי אי.סי.איי, מפתחת מערכות ניטור ובדיקת איכות לחברות תקשורת ונסחרת לפי שווי שוק של 95 מיליון דולר. הרווח גולמי ברבעון הראשון היה 8 מיליון דולר ביחס לרווח גולמי של 13.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הוצאות תפעוליות של 11.8 מיליון דולר הובילו את החברה להפסד תפעולי של 3.9 מיליון דולר ביחס לרווח תפעולי באותו הגובה ברבעון המקביל. עלייה נרשמה בהוצאות הנהלה וכלליות, לרמה של 4.1 מיליון דולר ביחס לרמה של כ-2.1 מיליון דולר בתקופה מקבילה.

אי.סי.טל הודיעה לאחרונה על עסקה בהיקף של מספר מיליוני דולרים עם ספקית תקשורת אמריקאית שתטמיע את מערכת ה-FraudView למניעת הונאות ברשת. בנוסף, דיווחה החברה בימים האחרונים על חתימת חוזה מסגרת עם ספקית תקשורת אחרת שבסיסה בארה"ב, למכירת מערכות למניעת הונאות ופתרונות מעקב וניטור. שייך הוסיף כי "אנו מאמינים שזכיות אלה מעידות שהשוק ממשיך להכיר בתועלת הגלומה בשימוש בפתרונותינו".

בסיום הרבעון הראשון עמדו יתרות המזומנים ושווי מזומנים של החברה על 42.3 מיליון דולר בהשוואה ל-52.7 מיליון דולר בסיום 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully