וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש שוקל להתערב בעסקת מכירת נצבא לקבוצת ברגרזון-אגד

אמיר הלמר

30.4.2003 / 17:30

ביהמ"ש החליט כי החלטת האסיפה הכללית לאישור העסקה שתתקבל מחר תהא כפופה להחלטת ביהמ"ש בתביעת בעלי המניות בנצבא למנוע ביצוע העסקה



עסקת מכירת מניות נצבא התנחלות לקבוצת ברגרזון-אגד ממשיכה להסתבך לאחר שהיום הודיע היועמ"ש כי בכוונתו לשקול האם להצטרף להליכים שנפתחו ע"י קבוצת בעלי מניות בחברה - חברי אגד לשעבר - שטענו כי העסקה המוצעת בה אמורים להיפדות מניותיהם בחברה הינה מקפחת.



היום, בטרם התקיים דיון בבקשה לצו מניעה זמני שביקשו קבוצת בעלי המניות באמצעות עוה"ד שאול קוטלר ושחר הררי, הגיש היועץ את הודעתו לפיה בכוונתו לשקול התייצבותו בהליכים וזאת בשל האפשרות כי זכויות של מדינת ישראל עלולות להיות מושפעות מההליך.



היועמ"ש ביקש באמצעות בא כוחו עו"ד רינה מיוחס כי אם לא תתקבל בקשתם של בעלי המניות לדחיית מועד הכינוס של האסיפה הכללית, שאמורה להתכנס מחר לצורך אישור העסקה, אז יקבע ביהמ"ש כי החלטת האסיפה הכללית תהא כפופה להחלטת ביהמ"ש בתביעה.



היועמ"ש מציין בבקשה כי בערב חג הפסח הגיעה לידיו עותק מהבקשה של בעלי המניות וכי לפני יומיים קיבל לידיו את עמדתם של המשיבים בבקשה - נצבא חברה להתנחלות והחברה הבת משגב שעסקה בפדיון מניות מבעלי המניות בנצבא. כמו כן מציין רובינשטיין כי טרם קיבל לידיו את ההסכם שנחתם בין נצבא לקבוצת ברגרזון-אגד.



יש לציין כי כבר במהלך חודש מארס פנתה גרנית הכרמל שהינה בעלת מניות בחברת נצבא החזקות - חברה בת של נצבא התנחלות - ליועמ"ש, באמצעות בא כוחה עו"ד זאב שרף וטענה כי על היועמ"ש לבחון את עסקת הרכישה של נצבא התנחלות - חברת הנכסים המניבים של אגד - ע"י קבוצת ברגרזון-אגד בעסקה שהיקפה כ-160 מיליון דולר.



על פי מתווה העסקה שנבחר, יקימו אגד וקבוצת ברגרזון חברה חדשה שתרכוש את כל מניות נצבא התנחלות שמצויות היום בידי חברי וגימלאי אגד באופן הדרגתי, כאשר התמורה בעסקה שנאמדת ב-160 מיליון דולר תיפרש על פני 17 שנה. כמו כן תקבל עליה הרוכשת את חובה של החברה הבת משגב לבנקים בסכום של 217 מיליון שקל - סכום ששימש את משגב עד כה למימון רכישת מניות נצבא התנחלות מידי הגמלאים שביקשו לפדות אותן.



גרנית היתה אחת המתמודדות על רכישת נצבא אך בראשית חודש מארס החליט דירקטוריון נצבא על הפסקת המו"מ עם גרנית ועל בחירתה של קבוצת ברגרזון-אגד לביצוע העסקה. במכתבה של גרנית בין השאר נטען כי תמוהה כיצד חברת אגד המקבלת סובסידיה של למעלה ממיליארד שקל בשנה עומדת להשקיע סכומי עתק ברכישת מניות נצבא התנחלות בעסקה שעלולה לפגוע באיתנות הפיננסית של אגד.



בהודעתו של היועמ"ש מהיום מצוין כי מאחר שהמדינה מעורבת בפעילות השוטפת של חברת אגד בדרך של מתן סובסידיה מזה עשרות שנים וניתנו לה זכויות שונות במקרקעי המדינה לצורך הפעלת התחבורה הציבורית בידי אגד, אזי יכול ויש בעסקה היבטים ציבוריים הנוגעים למדינה המחייבים בחינת העסקה בכללותה והשלכותיה על כספי הציבור.



היועמ"ש מציין כי מדובר בעסקה מורכבת ביותר המערבת את אגד, נצבא והחברות הבנות בין במישרין ובין בעקיפין. היועמ"ש מציין כי נצבא ציינה בתגובתה לביהמ"ש כי תנאי מוקדם לביצוע העסקה הינו קבלת אישורם של משרד האוצר ומשרד התחבורה אך ההסכם לא הומצא לאף אחד מגורמי המדינה.



לאור זאת אומר היועץ כי לא היה לו די זמן לבדוק את בעסקה המורכבת והשפעתה על האינטרס הציבורי וזאת לאור שלא הוצג בפניו גילוי מלא ונאות של כל פרטי העסקה. לפיכך ביקש היועמ"ש כי ביהמ"ש יורה על דחיית מועד האסיפה הכללית האמורה לאשר את העסקה ולחילופין על הכפפת ההחלטה לפסק הדין בהליך המשפטי.



בדיון שהתקיים היום בביהמ"ש אכן הסכימו כל הצדדים כי ההצבעה ותוצאותיה, שתתקיים כאמור מחר, התהיינה כפופות לתוצאות הדיון בתיק העיקרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully