וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומי נשאר אופטימי: מנכ"ל מיקרוסופט ישראל

ישראל בן ברוך

30.4.2003 / 17:44

אריה סקופ לא מתרגש מהשמועות על משבר בענף ההיי טק; ערב ההכרזה על המערכת החדשה של ענק המחשבים הוא ממשיך לחייך ומבטיח לגולשים: איכות החיים שלכם רק תלך ותשתפר

אריה סקופ, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל לא מתרגש מהדיווחים על המשבר בענף ההיי טק. הוא אפילו אופטימי. כמו שזה נראה, גם 1,500 באי כנס Thec-Ed, שמקיימת החברה באילת, חולקים את אותה תחושה. קשה להאשים אותם: בכל הפסקת קפה, ויש הרבה כאלה, עטות עליהם דיילות עמוסות בסורבה פסיפלורה, מוס שוקולד בפירות יער ושאר מזיקין. בערב הם יידרשו להתייצב לקוקטייל חגיגי, ובערב שאחריו למסיבה קובנית. שתיה חינם כבר אמרנו?

"יש לנו שני עקרונות מובילים: חדשנות ושביעות רצון", אומר סקופ, "בגלל זה שכרנו את חמשת המלונות הכי טובים באילת ואנחנו מפציצים את האנשים בכל טוב. חשוב לנו שיבינו שזה היחס שלנו לכל לקוחות החברה. אפילו הבונוס שלי נגזר ישירות משביעות הרצון שלהם".

כנס Thec-Ed, שמתקיים באילת זו השנה השלישית ברציפות, נועד לספק את הבמה להכרזה על משפחת Windows Server 2003, שתתבצע מחר בעשרות מדינות בעולם. למרות ההתרוצצות הקדחתנית של אנשי המחשבים מהרצאה להרצאה, הגולש הממוצע לא יבחין בשינוי משמעותי. "מדובר בעבודה שנעשית מאחורי הקלעים ורלוונטית למי שמפעיל את שרתי הגלישה", מסביר סקופ שמצהיר בגאווה: "המערכת החדשה תהיה חזקה משמעותית מהמוצרים שמציעים המתחרים".

מערך אבטחה כחול לבן

סקופ, כמו שאר הדוברים בכנס, מציין שאחד הדגשים המשמעותיים במערכת החדשה הוא האבטחה. לדבריו, עיתוי ההכרזה עוכב בשישה חודשים רק כדי להוסיף ולאטום את הפרצות בפני ההאקרים, שסימנו את ענק המחשבים כאחד היעדים המועדפים עליהם. "שינינו תפיסה בנושא", אומר המנכ"ל, "אם בהתחלה חשבנו שזו בעיה של חברות האבטחה, גילינו שהציבור חושב שאנחנו לא בטוחים, והיום, אנחנו מקדישים לנושא את מרב המאמצים".

ואם כבר אבטחה, איך אפשר בלי קצת גאווה מקומית: עכברי המחשב הישראלים, מסתבר, נחשבים למצטיינים בתחום - וחלק גדול ממערך האבטחה של Windows Server 2003 נבנה על ידי 230 המפתחים במיקרוסופט חיפה.

סקופ, 56, מחזיק בשיא העולמי של מיקרוסופט לישיבה על כס מנכ"ל נציגות – 14 שנה. קצת מפתיע בהתחשב בעובדה שאורך החיים הממוצע בתפקיד הוא ארבע שנים. הוא מודע לכך שחלק גדול מהגולשים רואה במיקרוסופט "מעצמת רשע", אבל משוכנע שהדבר נובע מבורות. "אני קורא תגובות גולשים ורואה שמי שמתקיף אותנו פשוט לא מכיר את הנתונים הנכונים", הוא מתעקש.

כשהוא נשאל מה צופן לנו העתיד, סקופ לא מסתפק בהצהרה ש"העשור הבא יהיה העשור הדיגיטלי", ושולף את ה"סלולר פוקט פי.סי" שלו. המילה האחרונה כמובן. קשה להישאר אדיש כשהוא מציג בהתלהבות תמונות שהוריד מהרשת, הרצאה של ביל גייטס שסיכם, ואת מערכת הניווט שכיוונה אותו מדרך נמיר לרחוב הנרייטה סולד. תגידו על מיקרוסופט מה שתגידו, על דבר אחד אריה סקופ מוכן להתחייב: איכות החיים של משתמש המחשב תלך ותשתפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully