וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אסר על יבוא חומר המפר פטנט של חברת התרופות מרק לתחומי הרשות הפלשתינית

אמיר הלמר

30.4.2003 / 18:51

קבע כי "ישראל והרשות הפלשתינית הינן מעטפת מכס אחת", ולכן ניתן למנוע מעבר טובין מפרים לרשות הפלשתינית"



בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופט יהודה זפט) נעתר אתמול לבקשת ענקית התרופות מרק, ואסר על החברה הפרמצבטית הפלשתינית "בירזית פלסתיין פרמסוטיקל קומפני" להפר את הפטנט המתייחס לתרופה האנטי-דלקתית ויוקס.



בתביעה שהגישה באמצעות עורכי הדין שלמה כהן וליעד וטשטיין טענה חברת מרק כי היא הבעלים של פטנט ישראלי המתייחס לחומר הפעיל בתרופה החדשנית ויוקס, המשמשת לטיפול בדלקות פרקים ולשיכוך כאבים. התרופה הינה אחת מהתרופות המצליחות ביותר בעולם כיום, והיקף מכירותיה הינו יותר משני מיליארד דולר מדי שנה.



בתביעה טענה מרק כי משטרת ישראל הודיעה לה כי החברה הפרמצבטית הפלשתינית ייבאה לישראל (דרך נמל התעופה בן גוריון) משלוח של 75 ק"ג של החומר בתרופה ויוקס.



לטענת מרק, זהו משלוח עצום בהיקפו, שכן מכמות זו של החומר הפעיל ניתן לייצר כשלושה מיליון גלולות של התרופה (שהינה כמחצית מהצריכה השנתית בישראל!). עוד טענה מרק כי ביבוא החומר מפירה החברה הפלשתינאית פטנט הרשום בישראל, עושה עושר רב ולא במשפט ומנסה לתפוס "טרמפ" על מאמצי המחקר והפיתוח האדירים שהיו כרוכים בפיתוחה של התרופה החדשנית.



מרק ציינה בבקשה כי אין לה פטנט רשום של התרופה בשטח הרשות הפלשתינית, אך טענה כי כבר נפסק שיש לראות את שטח הרשות וישראל כמעטפת מכס אחת שיש בתוכה מעבר חופשי של סחורות ולפיכך יבוא סחורות לישראל, לצורך מכירה או שיווק בשטחי הרשות הפלשתינית, דינו כדין יבוא סחורות לישראל.



כמו כן, טענה מרק כי אם יעלה בידי החברה הפלשתינית לשחרר את המשלוח, לא יעלה בידה להתחקות אחריו והחברה הפלשתינית תגרום לה נזקים עצומים. לכן, ביקשה מרק לאסור על החברה הפלשתינית להפר את הפטנט, ובין השאר לאסור עליה לשחרר את המשלוח של החומר מרשויות המכס בנמל התעופה בן גוריון.



כאמור, בית המשפט המחוזי נעתר אתמול לבקשה והוציא צו מניעה כנגד החברה הפלשתינית שלא תפר את הפטנט הרשום בישראל, תוך שהוא אכן קובע כי "ישראל והרשות הפלשתינית הינן מעטפת מכס אחת והתוצאה המעשית של מתן אפשרות מעבר של טובין מפירים לשטחי הרשות עשויה להיות, מעבר הטובין בשלב השני לתחומי המדינה, ובכך ייפתח פתח רחב ביותר להפרת זכויות קניין רוחני בכל התחומים, בניגוד לאינטרס הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully