וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן גלמן: "בנטרול הפחתת תעריף שיחה נכנסת פרטנר היתה מציגה צמיחה בהכנסות גם הרבעון"

ערן גבאי

30.4.2003 / 19:18

סמנכ"ל הכספים: "צפויה צמיחה משמעותית בכל שורות הדו"ח ברבעון השני"; "פרטנר תציג השנה תזרים חיובי אחרי השקעה גם אם תפרוש דור 3"; "נמצא הדרך לשדרג מכשירים ולהקטין הסבסוד"



"ההשפעה של הפחתת קישור הגומלין במחיר שיחה נכנסת בכ-10% פגעה בהכנסות של החברה הרבעון בכ-35 מיליון שקל. כמו כן, בעובדה שברבעון הראשון היקף שירותי הנדידה ירד בצורה חדה פגעה אף היא בהכנסות החברה בכ-17 מיליון שקל נוספים. מכאן שהכנסות החברה ברבעון הראשון של 2003 נפגעו בכ-52 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הרביעי של 2002 אז הן הסתכמו בכ-1.062 מיליארד שקל", כך טוען היום אלן גלמן, סמנכ"ל הכספים של פרטנר.



הכנסות פרטנר ירדו ברבעון הראשון בכ-31 מיליון שקל בהשוואה להכנסות ברבעון המסיים של 2002, כך שבניטרול שתי ההשפעות שמנה גלמן, פרטנר צמחה ברבעון הראשון בכ-20 מיליון שקל - ושמרה, למעשה, על רמת ה-1.060-1.070 מיליארד שקל המאפיינת אותה מאז הרבעון השלישי של 2002.



גלמן טוען כי פרטנר תחזור להציג צמיחה בכל שורות הדו"ח כבר ברבעון השני של 2003, כשברבעון השני תהיה צמיחה משמעותית בתוצאות, שתנשא על גל הרבעון החזק מסורתית של החברה, וברבעון השלישי של השנה יימשך השיפור בתוצאות.



עם זאת, גלמן חוזר ומכשיר את הקרקע לקראת שחיקה נוספת ועונתית בתוצאות החברה שצפויה לחזור ברבעון הרביעי של 2003. גלמן קובע נחרצות כי התוצאות של 2003 יהיו טובות מתוצאות 2002, שנחשבת שנת שיא מבחינת החברה.



גלמן מתגאה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת שמציגה החברה, כשזה הרבעון הריבעי ברציפות בו מציגה החברה תזרים חיובי. גלמן קובע כי התזרימים החיוביים יימשכו, ויסייעו לחברה להמשיך בהקטנת מצבת החובות הבנקאיים שלה. ברבעון הראשון של 2003 הקטינה פרטנר את היקף חובותיה בכ-145 מיליון שקל, אך אלה עדיין גבוהים מכ-3 מיליארד שקל ומהווים רמת סיכון לחברה.



ב-31 במארס השנה עמדה לרשות פרטנר אפשרות למשוך כ-28 מיליון דולר מתוך מסגרת האשראי של החברה - כ-750 מיליון דולר, אך פרטנר לא נדרשה לכסף ושמרה על ייתרת אשראי של כ-169 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון הראשון של 2003.



גלמן לא מתקשה להכריז כי ב-2003 תציג פרטנר תזרים חיובי אחרי השקעה גם אם תחל בפרישת רשת הדור השלישי וכי בכל מקרה החברה לא תידרש לגיוס כסף נוסף לטובת הקמת רשת הדור השלישי.



פרטנר מתנסחת בדו"חותיה באופן שלא מותיר ספק כי החברה לא תחל בפרישת רשת הדור השלישי כבר השנה, אלא תמתין עם הקמת הרשת לשנת 2004. דחייה בהקמת רשת הדור השלישי, עבורה הקצתה פרטנר כ-350 מיליון שקל בתקציב ההשקעות השנתי ל-2003, יותיר את היקף ההשקעות של פרטנר על כ-400 מיליון שקל, נמוך ביותר מ-150 מיליון שקל בהשוואה להיקף ההשקעות של החברה ב-2002.



דני אלדר, סמנכ"ל קשרי משקיעים בפרטנר, מציין כי לכשתחליט פרטנר על הקמת רשת הדור השלישי, הרי שחלק מההשקעות של החברה בדור 3 יחליפו השקעות מקבילות בתחזוקת רשת הדור השני. בכל מקרה, לדבריו, החברה תישאר עם עין פקוחה על זמינות מכשירי הקצה לדור 3, על הניסיון האירופי הנצבר ועל פעולות המתחרים בישראל בבחירת העיתוי לפרישת רשת הדור השלישי.



סיפור הדו"ח של פרטנר הרבעון טמון בעלות המכר שהחברה הצליעחה להקטין משמעותית הרבעון באמצעות תהליכי התייעלות. גלמן מציין כי פרטנר מבצעת בקביעות תהליכי התאמה של היקף ההוצאות לסך ההכנסות וכי לא צפוי מהלך חריג בתהליכי ההתאמה האלה.



לגבי השחיקה החדה ב-ARPU (הכנסה ממוצעת למנוי), טוען גלמן כי 50% מהשחיקה - כ-7 שקלים - מקורה בשינוי מחיר השיחה הנכנסת על ידי משרד התקשורת החל מראשית 2003. כמו כן, לטענתו, ההשפעה של הפגיעה בהיקפי הנדידה של מנויי פרטנר מהווה כ-3-4 שקלים נוספים. יוצא אפוא, שהשחיקה "הטבעית" בהכנסה הממוצעת למנוי הרבעונית נאמדת בכ-3-4 שקלים.



לגבי היקפי הנטישה, מעריך גלמן כי אלה יוותרו על רמה רבעונית של כ-4% ורמה שנתית של כ-16% מאחר שהחברה נוקטת, לדבריו, בפעולות יזומות להקטנת היקף הנטישה. "פרטנר תמצא את הדרך לשמור על רמת שידרוג מכשירים גבוהה תוך הקטנת הסבסוד", מסכם גלמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully