וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטיין יבדוק טענות מבקר המדינה בדבר ניגוד עניינים של ראש הממשלה

הארץ

30.4.2003 / 19:24

המבקר קבע כי שרון פעל בניגוד עניינים כדי לקבלת החלטה בתחום קרקע חקלאית הטומנת בחובה טובת הנאה; עוד בדו"ח: דיווח כוזב בישיבות ועיכוב בביצוע החלטות הממשלה





דו"ח המבקר עוסק גם במערכת הבריאות, החינוך ובתפקודם של משרדי הממשלה. חלק גדול מהדו"ח מוקדש לכספים שמקבלים מוסדות תורניים מתקציב המדינה שלא כדין. המבקר מגלה כי מוסדות רבים עדיין נוקטים בשיטות פסולות, בהן דיווח כפול על תלמידים, כדי לקבל כסף מהמדינה. הדבר מביא לאובדן עשרות מיליוני שקל מקופת המדינה.



בתחום גביית החובות קובע המבקר כי המדינה אינה מספקת לאזרחיה את הזכויות שמהן נהנית היא עצמה. לפי הדו"ח, כשהמדינה רוצה לגבות חוב מאזרח עומד לרשותה מידע רב השמור במאגרי מידע שונים, שבו היא יכולה להסתייע כדי לאתר את החייב וללמוד על מצבו הפיננסי. אולם כשהיא נדרשת מתוקף חוק לגבות בשביל האזרח חוב המגיע לו, המדינה אינה דורשת את המידע הזה מהגופים הרלוונטיים. היא גם אינה מתאמצת להחזיר לזכאים כסף שהצטבר אצלה ומשאירה אותו ברשותה ללא טעם ובלי שאיש יכול לעשות בו שימוש. לכך אחראית ההוצאה לפועל, שמבקר המדינה מצא ליקויים רבים וחמורים בתפקודה.



המבקר מצא ליקויים חמורים גם בהתנהלות בתי הדין לעבודה, שבהם מעוכבים תיקים רבים ללא הצדקה. החובות בתיקים הפתוחים בהוצאה לפועל מסתכמים בכ-25 מיליארד שקל. לשכות ההוצאה לפועל גבו בשנת 2000 רק 970 מיליון שקל מתוכם.



בחלק של הדו"ח שעוסק בנציבות המים במשרד התשתיות קובע המבקר כי החלטת הממשלה להתפיל 400 מיליון מ"ק מי ים אינה מבוססת על שיקולים כלכליים ומסתמכת על אומדן לא ריאלי של צריכת המים בישראל בשנים הבאות. המבקר מתריע, כי תוכנית האב למשק המים אינה מתבססת על העיקרון שמחיר המים צריך להתבסס על העלות השולית של ההפקה, ובכך היא תמנע אופטימיציה של שימושי המים ותנציח את בזבוזם ואת סבסודם.



בתחום הווטרינריה קובע המבקר כי עופות שחוטים משווקים לצרכנים בלי להמתין לתוצאות הבדיקות המעבדתיות, שאמורות לקבוע אם הבשר ראוי למאכל אדם. מבקר המדינה מצא כי לשירותים הווטרינריים אין כל מידע אם הבשר המשווק מכיל שאריות ביולוגיות מסוכנות, בערכים גבוהים מהמותרים בתקנות משרד הבריאות. עוד מצא המבקר כי בבשר בקר, צאן וחזיר כלל לא בוצעו בדיקות מהסוג הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully