וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצ'יסון וואמפואה ויתרה על רכישת גלובל קרוסינג בשל התנגדות הממשל האמריקאי

רונן סרברניק

30.4.2003 / 19:50

ההחלטה מותירה את חברת סינגפור טכנולוג'יס טלמדיה כבעלת העניין היחידה בחברת הטלקום פושטת הרגל



האצ'יסון וואמפואה הודיעה היום כי היא מוותרת על נסיונה לרכוש אחזקות בחברת גלובל קרוסינג בשל התנגדות של הוועדה להשקעות זרות בארה"ב. הודעת החברה מותירה את חברת סינגפור טכנולוג'יס טלמדיה כבעלת העניין היחידה בחברת הטלקום פושטת הרגל.



הוועדה להשקעות זרות בארה"ב, המייצגת סוכנויות ביטחון אמריקאיות ואת משרד המשפטים ומשרד המסחר, מתכננת לקיים חקירה רשמית בת 45 ימים בנוגע לרכישת נכסיה של חברת התקשורת גלובל קרוסינג על ידי האצ'יסון וסינגפור טלמדיה. גלובל קרוסינג נמכרה לשתיים תמורת סיוע של 250 מיליון דולר לאחר שנקלעה לפשיטת רגל.



החקירה, שמסקנותיה יוגשו לנשיא בוש, נחשבת לאמצעי חמור למדי כלפי עסקה שכזו. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי גורמים בממשל חוששים מפני שימוש ברשת התקשורת האופטית חובקת העולם של גלובל על ידי גורמים זרים.



סינגפור טכנולוג'יס היא כעת הרוכשת היחידה של 61.5% ממניות גלובל קרוסינג, אשר הודיעה על פשיטת רגל בינואר 2002 בעקבות צבירת חובות בסך 12.4 מיליארד דולר.



העסקה עם סינגפור טכנולוג'יס עלולה לעורר התנגדות בארה"ב מכיוון שהחברה היא אחת מחטיבות טמאסק הולדינגס, זרוע השקעות של ממשלת סינגפור. החוקים האמריקאים מגבילים רכישות של חברות טלקום אמריקאיות ע"י ממשלות זרות ועל כן צריכה סינגפור טכנולוג'יס אישור אמריקאי לעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully