וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים של לומניס: "התוצאות של היום אינן טובות כפי שציפינו אך התקדמנו במספר נושאים חשובים"

אלי דניאל

30.4.2003 / 7:45

נמשכת השחיקה בהכנסות: ירדו ב-7% לכ-80.2 מ' ד'; ירידה של 21% במכירות חטיבת האסתטיקה; תזרים מזומנים שלילי של 8.2 מ' ד' והפסד נקי של 6.9 מ' ד'; התחזית לרבעון השני - הכנסות של 80-85 מ' ד' * אבנר רז, מנכ"ל אלישרא לשעבר, יכהן כנשיא ומנכ"ל לומניס



מאת אלי דניאל ושירלי יום-טוב



חברת לומניס , המפתחת מכשירי לייזר ופולסי אור לתחום הרפואי והאסתטי, דיווחה לפנות בוקר על הכנסות של כ-80.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה - ירידה של 7% בהשוואה להכנסות של 86.1 מיליון דולר אותן היא השיגה ברבעון המקביל.



השחיקה בהכנסות נובעת בעיקרה מירידה של כ-21% במכירות חטיבת האסתטיקה - שנפלו ל-29.4 מיליון דולר, לעומת מכירות של 37.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2002. קווין מורנו, סמנכ"ל הכספים של לומניס אומר היום כי מכירות החטיבה ממשיכות להיות מושפעות מתחרות גוברת בתחום ומאי יציבות בצוות המכירות שלה. כבר ברבעון השלישי של 2002 החלה החטיבה להציג ירידה חדה במכירות על רקע עזיבתם של אנשי מכירות. מורנו אומר כי החברה מרגישה שהיא הצליחה כבר לייצב את הצוות הזה, ומוסיף כי החטיבה רשמה מכירות נאות בתערוכה דרמטולוגית שנתית בארה"ב, שהתקיימה בסמוך לסוף הרבעון הראשון.



"התוצאות שהצגנו היום אינן טובות כפי שציפינו", אומר מורנו, "אך מוסיף כי החברה התקדמה במספר נושאים חשובים. אחד מהם הוא רמות המלאי שירדו לרמה של 73.3 מיליון דולר מ-82.8 מיליון דולר בסיום 2002. "היתה לנו בעיה ב-2002 עם רמות המלאי, ואנו מצפים להמשך השיפור בנושא זה", אומר מורנו.



נקודה חיובית נוספת שמורנו מעלה היא התשלום לספקים המתוסכלים של החברה, שמלינים לא אחת על כך שהחברה לא משלמת להם. המאזן של לומניס מראה כי החובות לספקים עמדו בסיום הרבעון על כ-23 מיליון דולר לעומת 39.2 מיליון דולר בסיום 2002. "הורדנו סעיף זה לרמה ההיסטורית הנמוכה ביותר", אומר מורנו. הוא מדגיש כי יש לחברה עוד דרך ארוכה לשיקום האמון של הספקים בה, אך הוא סבור שרמת שביעות הרצון שלהם עלתה.







יחידת המוצרים הרפואיים הציגה ברבעון הראשון מכירות בהיקף של 28.6 מיליון דולר, שחיקה מתונה של 2% בהשוואה למכירותיה ברבעון המקביל. בעוד שיחידת מוצרי הווטרינריה רשמה הכנסות של 3.5 מיליון דולר - שיפור בהשוואה להכנסות של 3.4 מיליון דולר שהושגו ברבעון המקביל. מכירות יחידת המוצרים הדנטליים של החברה הסתכמו ב-2.4 מיליון דולר ויחידת השירות של לומניס רשמה הכנסות בהיקף של 13.4 מיליון דולר - עלייה של 15% לעומת הכנסות הרבעון המקביל. צבר ההזמנות של לומניס הסתכם בתום הרבעון הראשון של השנה בכ-11 מיליון דולר, גידול של כמיליון דולר בהשוואה להיקפו בתחילת 2003.



לומניס רשמה ברבעון הראשון רווח גולמי של כ-37.2 מיליון דולר - כ-46% ממחזור ההכנסות, בעוד שברבעון המקביל הושג רווח גולמי של כ-45.1 מיליון דולר ושיעורו מסך ההכנסות עמד על כ-52%. בחברה מציינים כי הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נגרם בעיקר בשל הוצאות הקשורות לסגירת מתקני הייצור שלה בסנטה קלרה והקמת קווי ייצור חדשים בסולט לייק סיטי, כמו גם בשל הירידה במכירות יחידת האסתטיקה.



ברמה התפעולית מציגה החברה הפסד תפעולי של כ-2.3 מיליון דולר - הרעה בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2002 בו הושג רווח תפעולי של כ-3.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה מציגה לומניס הפסד נקי של כ-6.9 מיליון דולר או 19 סנט למניה, בעוד שברבעון המקביל נרשם הפסד נקי של 643 אלף דולר (2 סנט למניה).



במהלך הרבעון הראשון רשמה לומניס תזרים מזומנים שלילי של 8.2 מיליון דולר, זאת בעיקר על רקע התשלום לספקים. הונה העצמי של החברה הסתכם בתום הרבעון הראשון של השנה בכ-34.2 מיליון דולר.



בהתייחסה לרבעון הנוכחי צופה הנהלת לומניס שההכנסות ינועו בטווח שבין 80 ל-85 מיליון דולר וההפסד הנקי ינוע בטווח שבין 5 ל-7 מיליון דולר (הפסד של 13-19 סנט למניה). תחזית זו, אינה כוללת הפסד צפוי של 5 מיליון דולר בגין מכירת ספקטרון. מורנו אומר כי לומניס אינה שוקלת מכירה של חטיבות נוספות כדי לשפר את נזילות החברה. לאחרונה הודיעה החברה על מכירתה של חטיבת הלייזר התעשייתי תמורת כ-6 מיליון דולר.



אריה גנגר, סגן יו"ר מועצת המנהלים, התייחס לתוצאותיה הרבעוניות של החברה ומסר כי "ככלל, התוצאות הכספיות של החברה לרבעון הראשון מאכזבות, אבל עמדנו בהצלחה בהשגת יעדים חשובים לשיפור תפעול החברה ותוצאותיה הכספיות. יישמנו תוכנית צמצום מלאים אגרסיווית שהביאה לצמצום של 10.1 מיליון דולר והקטינה את עלות התפעול ב-2.5 מיליון דולר בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד. כמו כן, השגנו שתי מטרות נוספות - הבטחת נזילות החברה באמצעות הסכם מימון חדש עם בנק הפועלים ומינוי מנכ"ל קבוע לחברה".



גנגר הוסיף כי "בשבוע שעבר הודענו על הצטרפותו של אבנר רז כמנכ"ל לחברה. הוא מביא עמו ניסיון ניהולי בן למעלה מ-20 שנה, ואני סמוך ובטוח כי ביכולתו להבטיח את מיקומה האיתן של לומניס בשוק והובלתה לשלב הצמיחה הבא".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully