וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל בוש פועל למתן אמנה בינלאומית המגבילה את תעשיית הטבק

סוכנויות הידיעות

30.4.2003 / 21:52

הסעיף העיקרי לו מתנגדת ארה"ב קובע איסור כלל עולמי על פרסום סיגריות; יצרנית הסיגריות אלטריה פועלת להוצאת הסעיף השנוי במחלוקת



ממשל בוש נקט במאמץ של הרגע האחרון להחליש אמנה בינלאומית לבקרה על תעשיית הטבק, אשר אמורה לכלול גם איסור כלל עולמי על פרסום סיגריות.



קווין מולי, שגריר ארה"ב לאו"ם ולארגונים בינ"ל אחרים בז'נווה, העביר שלשום נייר עמדה אמריקאי למנהל ארגון הבריאות העולמי (WHO) בז'נווה - ובו תובעת ארה"ב לאפשר למדינות החתומות על האמנה להתעלם מסעיפים בתוכה שעמם אין הן מסכימות. נכון לעכשיו צפויות המדינות שיחתמו על האמנה להיות מחויבות לכל סעיפיה. נייר העמדה האמריקאי הועבר לנציגי כל הממשלות הנוטלות חלק בשיחות לקראת החתימה על האמנה.



ארה"ב סירבה לחתום על האמנה בחודש מאי, אחרי שלוש שנים של משא ומתן. גרמניה, יפאן, סין וקובה - אשר בדומה לארה"ב מתהדרות בתעשיות טבק רבות עוצמה - אף הן טרם החליטו אם לחתום על האמנה.



הסעיף העיקרי לו מתנגד ממשל בוש הוא זה האוסר או מגביל בצורה ניכרת את היקף הפרסום של סיגריות, ואשר מחייב הדפסת אזהרה מטעם רשויות הבריאות על כל חפיסת סיגריות - אשר מכסה כשליש מהחפיסה.



סעיף אחר באמנה קורא למדינות החתומות להפנות מימון לתוכניות הסברה נגד עישון, ולאסור קידום מכירות באמצעות הפצה של סיגריות חינם.



האמנה - עליה צפויות לחתום 160 מדינות, עשויה להנחית מכה קשה ליצרניות הסיגריות - ובראשן פיליפ מוריס, שהיא חברה בת של אלטריה (סימול MO). מארק ברלינד, היועץ המשפטי של אלטריה, אמר שהחברה פועלת לקידום אמנה שעליה יוכלו לחתום כל המדינות - וכי אלטריה גורסת שמטרה זו תושג על ידי אי הכנסת סעיפים שנויים במחלוקת לאמנה.



חמישה מיליון בני אדם מתים מדי שנה כתוצאה מצריכת טבק, לפי הערכות ארגון הבריאות העולמי -ועל פי ההערכות, צפוי מספרם להגיע ל-10 מיליון בתוך שלושה עשורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully