וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוק המסחר במט"ח נמשך

אמיר טייג

1.5.2003 / 18:10

הבנקים ממשיכים לשתק המסחר באמצעות מרווח גבוה בין מחירי קנייה למכירה; הדולר נסחר ביציבות על רמה של 4.542 שקלים; היורו מתחזק ב-0.5% ל-5.088 שקלים על רקע התחזקותו בעולם

השביתה נמשכת בשוק המט"ח ומחזורי המסחר בהתאם. הדולר נסחר ביציבות לעומת אמש, על רמה של 4.542 שקלים. היורו לעומת זאת מתחזק ב-0.5% לעומת רמתו אמש ל-5.084 שקלים. המדיניות הבלתי מוצהרת של הבנקים במסגרתה חדרי העסקות מצטטים מחירי קנייה ומחירי מכירה במרווח של אגורה בדיוק, נמשך יום נוסף וגורמת לשיתוק המסחר.

השבתת המסחר הינה גורפת מספיק ומונעת תגובה של הדולר לאירועים כמו אישור התוכנית הכלכלית בכנסת והפיגוע ביום שלישי בלילה, אשר ביום אחר היו בעלי השפעה על המסחר.

סוחרים רבים בחדרי העסקות בבנקים הגיעו לחדרי מסחר היום, מורשי החתימה אינם עובדים בהוראת ועדי העובדים והיקף העבודה דומה למשמרות הנהוגות במהלך חגים. למרות כל הגורמים המעכבים עדיין מתבצעות העסקות הבודדות מרביתן ככולן של לקוחות מהמגזר העסקי העובד ישירות מול חדרי העסקות. סניפי הבנקים סגורים לקבלת קהל, ולפיכך לא מתקבלות פקודות במט"ח מקרב הציבור הרחב.

בגלל השביתה לא נקבעו אתמול שערים יציגים למט"ח. ולפיכך, השערים היציגים התקפים לסוף חודש אפריל הם אלו שנקבעו ביום שני. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שני על 4.521 שקלים ושערו היציג של היורו נקבע על 4.955 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully