וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבלים לוחצים על בנק ישראל: "ההחלטה על הסדר או פירוק תבל - ביוני"

ערן גבאי

1.5.2003 / 10:07

פסימיות בכבלים: "על בנק ישראל לשנות גישה לקראת הדקה ה-90"; מכרזים למכירת נכסי תבל לא יפורסמו ללא הסכמת הספקים; טרם לובנו המחלוקות מול הבנקים הקטנים



"ביוני יוחלט אם פני תבל להסדר או לפירוק - אין טעם בביצוע הארכות נוספות בצו הקפאת ההליכים של חברת הכבלים", כך טוענים גורמים בכירים המעורבים בהסדר הנושים של תבל.



אתמול התקיימה פגישה נוספת בין הבנקים לבין הספקים של תבל בניסיון לקדם במשהו את המחלוקות על תוכנית הסדר הנושים שהציג צבי יוכמן לאחרונה בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב.



על פי התוכנית המוצעת, יהיו זכאים הספקים להחזר של 60% מחובם בקדימות שנייה לבנקים, ולגבי יתרת החוב קיימת אי ודאות והיא תוחזר בהתאם ליכולתה של תבל ולהצלחת מכרזי המכירה בהסדר הנושים. הספקים מצדם, דורשים החזר של 70% מהחוב במסגרת הסדר הנושים וקבלת ודאות גמורה באשר לקבלת יתרת החוב.



בשבוע הבא יכונסו אסיפות הנושים לאישור הצעת ההסדר של יוכמן ולאחריה תתקיים הצבעה. שופטת בית המשפט המחוזי, ורדה אלשייך, אישרה ליוכמן הארכה נוספת בצו הקפאת ההליכים של תבל עד ה-16 ביוני.



המכרזים למכירת נכסי תבל בחברת הכבלים הממוזגת (כ-23.5%), בנטוויז'ן (45.7%) ובגלובקול (50%) לא יפורסמו לפני שתושג הסכמת הספקים להסדר המוצע.



האווירה בקרב בכירים בתעשיית הכבלים פסימית מאי פעם, לאחר שלפני יומיים העביר המפקח על הבנקים, יואב להמן, את החלטתו בעניין יחוס חובות חברת הכבלים הממוזגת עבור כל אחד מהלווים. להמן הודיע כי כל החוב של חברת הכבלים הממוזגת, יותר מ-5 מיליארד שקל, ייוחס במלואו לקבוצות פישמן, דנקנר ואי.די.בי.



ההחלטה צפויה למנוע מאליעזר פישמן ודנקנר השקעות לקבל אשראי מהבנקים הגדולים בארץ בשל חריגה ממגבלת קבוצת לווים - האוסרת על קבוצת לווים לקבל אשראי מבנק העולה על 30% מהון הבנק. "המצב של תבל כבר לא משברי, ועל כן זה פועל נגד החברה ונגד מיזוג הכבלים", אומר היום אחד הבכירים.



ההחלטה של להמן מתקבלת דווקא לאחר שמזה כשבועיים נשכרו שירותיו של עו"ד יעקב נאמן מטעם הכבלים בניסיון להגיע להסכמות עם בנק ישראל בסוגיית המיזוג.



"בנק ישראל חייב לשנות את גישתו בניסיון לכנס את כל המאמצים לדקה ה-90 - חודש יוני - כדי לקבל החלטה סופית בעניין המיזוג", אומר בכיר בתעשייה.



עוד נודע כי טרם לובנו המחלוקות של הבנקים הקטנים במיזוג הכבלים. הבנקים הקטנים שהלוו כסף למתב - איגוד והמזרחי - עומדים עדיין בהתנגדותם להסדר התאמת החובות, שפוגע באשראי שלהם כמי שאחראים לחוב נמוך של מתב שצפוי להתערבב עם חוב גבוה בהרבה של ערוצי זהב ותבל. עד כה עדיין איש לא דיבר עמם בניסיון לפתור המחלוקת.



גם הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, נאלץ להאריך באחרונה את החלטתו בעניין מתן האישור המחודש למיזוג הכבלים ל-22 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully