וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו על סף פריצת מחסום ה-1.12 דולר

דפנה מאור

1.5.2003 / 10:33

נתונים כלכליים שליליים ואזהרת נגיד הבנק הפדרלי מתחושת הפסימיות בארה"ב מעיקים על הדולר, שירד ל-118.69 ין



היורו נמצא סמוך למחסום 1.12 הדולרים, רמת שיא שלא נראתה מאז פברואר 1999. לאחר נתונים כלכליים חלשים ממגזר הייצור בארה"ב, ואזהרה של נגיד הבנק הפדרלי מפני פסימיות שתעיק על הכלכלה האמריקאית, נסוג הדולר מול היורו ל-1.1192 דולר ליורו, לעומת 1.1172 דולר אמש. מול הין רושם הדולר שער של 118.69 ין, לעומת שער של 118.98 ין אמש.



סוחרים בשוק המט"ח מעריכים כי היורו עשוי לפרוץ את מחסום ה-1.12 דולר, אולם באירופה עשוי המסחר להיות דליל בשל חג ה-1 במאי הנחגג במרבית המדינות. החולשה בדולר הוכברה לאחר שאתמול אמר נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, כי הוא צופה התאוששות של הכלכלה האמריקאית עם סיום המלחמה בעיראק, אך הזהיר כי תחושה של פסימיות וחשש עלולה לפגוע בהתאוששות. בנאומו בפני בית הנבחרים אמר גרינספאן כי התנאים מתאימים להתאוששות מהירה במחצית השנייה של השנה בעקבות תחושת ביטחון של הצרכנים ובעקבות עלייה במספר ההזמנות.



"אני ממשיך להאמין שהכלכלה צפויה להמשיך ולהתאושש בקצב מהיר יותר מאשר בקצב בו התאוששה בשנה שעברה, למרות שהתזמון וההיקף המדויק עדיין אינם ברורים", אמר גרינספאן. הנגיד מתח ביקורת על תוכנית קיצוץ המסים של הממשל, אשר תוביל להגדלת הגירעון התקציבי לממדים עצומים.



מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני בשיקגו ירד בחודש אפריל, זה החודש השני ברציפות. המדד ירד לרמה של 47.6 נקודות מרמה של 48.4 נקודות בחודש מארס ולעומת תחזית כלכלנים לרמה של 48.9 נקודות. רמה הנמוכה מ-50 מסמנת התכווצות של המגזר היצרני. המדד ירד אל מתחת לרמה של 50 נקודות בחודש מארס, בפעם הראשונה מזה 5 חודשים, ירידה אשר עוררה חשש בנוגע להתאוששות בארה"ב.



הגירעון האדיר בתקציב הממשלתי בארה"ב וגירעון הסחר מעוררים חששות כי המשקיעים ינטשו את השוק הפיננסי הגדול בעולם. כלכלת ארה"ב אמנם צומחת בקצב מהיר משל גוש היורו, אולם הקצב הנוכחי החזוי נמוך מ-3%-4%, הנחשבים נורמטיוויים עבור ארה"ב.



מול הין צפויה הירידה להיות מוגבלת, לאחר שאתמול הזהיר סגן שר האוצר של יפאן, זמביי מיזוגוצ'י, כי יפאן תגיב לכל תנודת מטבע מופרזת בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully