וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיות מלח הצליחה לעמוד בהתחייבות לבנק המזרחי בקשר עם האשראי שנטלה לרכישת כ-0.8% ממניות בנק הפועלים

אלי דניאל

1.5.2003 / 14:17

כך נודע ל-TheMarker; התחייבה לפני כחודשיים וחצי כי בעקבות הירידה בשווי השוק של מניות הפועלים תעמיד לטובת הבנק, עד תום אפריל, בטוחות נוספות בגין אשראי בהיקף של כ-90 מ' ש'



חברת תעשיות מלח הצליחה לעמוד בהתחייבותה לבנק המזרחי , לפיה היא תעמיד לטובתו, עד לתום חודש אפריל 2003, בטוחות נוספות כנגד אשראי אותו היא נטלה לשם רכישת 0.78% מהון המניות של בנק הפועלים - כך נודע ל-TheMarker.



כזכור, בעקבות הירידה המתמשכת שנרשמה בשנתיים האחרונות במחירה של מניית בנק הפועלים, פנה בנק המזרחי לתעשיות מלח אחזקות במניות - חברה בת בבעלות מלאה של תעשיות מלח, בדרישה שזו תגדיל את היקף הבטוחות אותן היא העמידה לטובת הבנק בגין אשראי שיתרתו בתום שנת 2002 הסתכמה ב-90 מיליון שקל. אשראי זה שימש את תעשיות מלח אחזקות לשם רכישתן של כ-9.74 מיליון מניות בנק הפועלים.



בעקבות ירידת שווי השוק של המניות שבידיה, מניות אשר משועבדות לבנק המזרחי, התחייבה תעשיות מלח אחזקות כי עד אתמול - 30 באפריל 2003, היחס בין שווי השוק של המניות המשועבדות לטובת הבנק בתוספת בטחונות אחרים אותם היא תעמיד לטובת הבנק, לבין יתרת האשראי מהבנק, יעמוד על 1:1 לפחות.



שווי השוק של חבילת המניות האמורה מסתכם כיום בכ-75 מיליון שקל, כך ששווי הבטוחות הנוספות אותן נדרשה תעשיות מלח להעמיד לטובת הבנק נאמד בכ-15 מיליון שקל לפחות. תעשיות מלח אחזקות אף הודיעה לבנק המזרחי כי היא פועלת לכך שעד ל-30 ביוני 2003 יעמוד היחס שבין שווי שוק המניות המשועבדות והבטוחות הנוספות לבין יתרת החוב, על יחס של 1.2:1, כפי שמתחייב מההסכמות עם הבנק.



אילו החברה לא היתה מצליחה להעמיד לטובת בנק המזרחי בטוחות נוספות, לבנק היתה ניתנת האפשרות להעמיד לפירעון מיידי את האשראי שניתן לחברה.



האשראי אותו נטלה החברה מבנק המזרחי הוא אשראי בתנאי On Call הנושא ריבית פריים בתוספת 0.5%. ככל הידוע, תעשיות מלח מתכוונת לחדש את האשראי במועד הפירעון, ולחילופין, בכוונתה לפרוע אותו בעת שיתקבלו בידה דיווידנדים מבנק הפועלים.



בתגובה לידיעה נמסר מהחברה ל-TheMarker כי "תעשיות מלח תעמוד בכל התחייבויותיה, כפי שהיא נוהגת תמיד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully