וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן מאשים את דיסקונט: ברצונו לסכל עסקת ספרא-בינו כדי להימנע מההשלכות החשבונאיות שלה על הבנק

אמיר הלמר

1.5.2003 / 14:16

נאמן: "ברור שהעסקה הינה לצנינים בעיני מרשך; היא מחייבת אותו להישיר מבט לראי ולהשפילו"; "במצב דברים זה ברצונו לסכל את העסקה ולשבש אותה"



ד"ר יעקב נאמן, בא כוחה של משפחת ספרא למכירת השליטה בחברת פי.בי לקבוצת בינו-ליברמן, דחה היום במכתב מפורט את טענות בנק דיסקונט לגבי זכות סירוב ראשונה שקיימת להם בעת מכירת הבנק הבינלאומי.



נאמן, במכתב חריף המופנה לבא כוחו של בנק דיסקונט, עו"ד ניר כהן ממשרד כהן לשם, טוען כי המניע האמיתי למכתב בדבר זכות הסירוב הראשונה נחשף והוא "'תג המחיר' שנקבע לעסקת מכירת מניותיה של פלימון בחברת פי.בי אחזקות, עלולה לגרום לכך שבנק דיסקונט יידרש להכיר בהפסד מירידת ערכה של החזקתו במניות הבנק הבינלאומי הראשון".



נאמן מציין כי "אכן עברו ימים ספורים בלבד, מאז הצטייד בנק דיסקונט 'בהערכת שווי' של מניותיו בבנק לאומי (שבהתבסס עליה נמנע בנק דיסקונט מהפחתת ערכו בספרים של מניותיו בבנק הבינלאומי), והנה זה". בהקשר זה, מציין נאמן, "ראוי גם שתישאל השאלה, האם לא יהא זה מן המידה כי בנק דיסקונט יבחן מחדש הדו"חות הכספיים שפרסם זה מכבר".



נאמן מציין, לפיכך, כי נסיבות אלו הביאו את דיסקונט להעלות טענה בדבר קיומה של זכות סירוב ראשונה - "שלא היתה, לא נבראה ואפילו משל לא היתה".



"נער הייתי וגם זקנתי וטרם שמעתי כי מכירת מניות בחברה ציבורית המחזיקה, בין היתר, במניות חברה ציבורית אחרת, לפי שוויין הנאות של המניות נשוא המכר, מהווה הפרה של חובות אמון וזהירות", אומר נאמן, ומוסיף כי "אודה ולא אבוש, זו לי פעם ראשונה ללמוד כי עסקה בתום לב בין צדדים רחוקים למכירת המניות בחברה האם הציבורית עולה כדי קיפוח".



נאמן מסכם כי "ברור שהעסקה הינה לצנינים בעיני מרשך. היא מחייבת אותו להשיר מבט לראי ולהשפילו. במצב דברים זה ברצונו לסכל את העסקה ולשבש אותה ועניינו אינו בזכות הסירוב הראשונה אלא בהשלכותיה החשבונאיות של העסקה לגביו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully