וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט: אנו מעוניינים לבחון את רכישת הבינלאומי בעצמנו

אמיר טייג

1.5.2003 / 14:35

זאת, נוכח המחיר הנמוך בו נמכר הבינלאומי לקבוצת בינו-ליברמן; מהלך דיסקונט לתבוע זכות הסירוב שמוקנית לה מספרא לרכישת מניות בינלאומי לא תואם עם נכסים מ.י. - הגוף השולט בבנק

בנק דיסקונט החליט לבדוק את האפשרות לרכוש את בנק הבינלאומי נוכח המחיר הנמוך בו נמכר הבינלאומי לקבוצת בינו-ליברמן, כך אומרים היום גורמים בכירים בבנק דיסקונט.

הגורמים מאשרים כי אכן הבנק בודק את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניו, לעכב את עסקת בינו-ליברמן ולממש את הזכות הסירוב הראשונה אשר מוקנית לו מעצם אחזקותיו בכ-26% ממניות הבנק הבינלאומי.

על פי פרסומים ב"הארץ" הבוקר, בנק דיסקונט שיגר אתמול מכתב לנציגי משפחת ספרא בישראל בו טוען לזכות סירוב לראשונה בעסקת מכירת השליטה בפיבי לקבוצת צדיק בינו ומשפחת ליברמן תמורת 90 מיליון דולר. דיסקונט מבקש תשובה ממשפחת ספרא תוך 48 שעות.

מנגד בכירים בנכסים מ.י., החברה הממשלתית המחזיקה בשליטה בבנק דיסקונט מבהירים כי הצעד לא נעשה בתאום עימם, אך לאחר שהוגשה הבקשה לעכב את העסקה על ידי בנק דיסקונט, גם הם בוחנים את הרכישה והשלכותיה על ההפרטה האפשרית של דיסקונט. מנכ"ל נכסים מ.י. איציק קליין אמר כי: "הנושא בבדיקה".

גורמים בבנק דיסקונט טוענים כי קשיי הבנק וקרבתו המאיימת ליחס הלימות ההון אינם מונעים מהבנק לרכוש את השליטה בבינלאומי, על פי שווי הנגזר מעסקת בינו-ליברמן, כלומר 50% על הונו העצמי של הבינלאומי. כמו כן מבהירים כי אין זה מהלך הקשור בצורה כל שהיא למכירה המתוכננת של דיסקונט ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully