וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות המקומיות יחזירו לעבודה כ-15 אלף עובדים חיונים

עינב בן יהודה

1.5.2003 / 15:31

מרכז השלטון המקומי הנחה רשויות לנסות להגיע להסכמה בנוגע להשבת עובדי תברואה, מים, ביוב וביטחון לעבודה; אם יתנגדו, יוחזרו בצווי ריתוק



בשעות הקרובות ישובו לעבודה יותר מ-15 אלף עובדי הרשויות המקומיות, וזאת לאחר שהמו"מ בין ראשי השלטון המקומי ויו"ר הסתדרות הפקידים, ליאון מורוזובסקי, הנוגע להשבתם לעבודה של עובדים חיוניים, הסתיים ללא תוצאות.



מרכז השלטון המקומי הנחה היום את הרשויות המקומיות לנסות להגיע בכל רשות מקומית להסכמה בדבר מתן שירותים עירוניים חיוניים לתושבים, למרות השביתה הכללית במשק.



עוד הנחה מרכז השלטון המקומי את הרשויות המקומיות כי במידה שלא תתאפשר הסכמה של הוועדים המקומיים להחזיר לעבודה כ-15% מכלל העובדים החיוניים, אזי יתאפשר לרשויות המקומיות להוציא צווי ריתוק לעובדים, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה בעניין.



יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר היום כי הוא מכיר בזכותם של העובדים לשבות, ואף תומך במאבק ההסתדרות בתוכנית הכלכלית של הממשלה, ואולם גם לציבור יש זכויות, וראשי הרשויות המקומיות מחוייבים לשמור על בטחונו ובריאותו של הציבור בישראל גם בעת שביתה.



אלדר אמר עוד כי מדובר בכ-15 אלף מכלל עובדי הרשויות המקומיות בתחומי המים, הביוב, התברואה והביטחון וכי העובדים שיוחזרו לעבודה יהיו רק אלה החיוניים ביותר ואלה אשר היעדרותם מהעבודה פוגעת באופן משמעותי בשירותים העירוניים החיוניים שניתנים לתושבים.



אלדר הנחה את ראשי הרשויות המקומיות לנהוג בשיקול דעת בכל הנוגע לעובדים שיוחזרו לעבודה בעזרת צווי ריתוק, ולהקפיד על זכותם של העובדים למצות את הכלים החוקיים כדי למחות כנגד התוכנית הכלכלית ההרסנית של הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully