וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן זיסקינד: "אפשר שבסוף השנה נמצא עצמנו עם חברה שרכשנו במיליארד דולר ואפשר שלא נרכוש דבר"

אלי דניאל

1.5.2003 / 16:15

סמנכ"ל הכספים של טבע: "אנו מקווים שעד אמצע 2003 טבע קלאסיקס תהיה רווחית"; "השלמת המפעל החדש בירושלים צפויה ב-2005"; בקופת החברה מזומנים העולים על מיליארד דולר



ענקית התרופות הישראלית, חברת טבע דיווחה הבוקר על גידול של כ-39% בהכנסותיה הרבעוניות בשעה שאלה הסתכמו בכ-757.4 מיליון דולר. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 137.7 מיליון דולר - עלייה של 61% לעומת הרווח שהושג ברבעון המקביל. שווי השוק הנוכחי של החברה אשר מניותיה נסחרות בבורסה של תל אביב ובבורסת הנאסד"ק הוא כ-12.4 מיליארד דולר.



דן זיסקינד, סמנכ"ל הכספים של טבע, התייחס לתוצאות הכספיות של החברה ומסר ל-TheMarker כי "הרבעון הראשון היה רבעון לא רע עבורנו. שיעורי הרווח - הגולמי, התפעולי והנקי הם הטובים היותר שהשגנו, והרווח הנקי הוא הכי גבוה אי פעם, על אף העלייה שחלה בשיעורי המס".



בהתייחסו לשתי התרופות אשר סייעו רבות לצמיחת מכירות החברה, ה-Amox/Clav (הגירסה הגנרית של האוגמנטין) וה-Mirtazapine (הגירסה הגנרית של הרמרון), אמר זיסקינד כי "ברבעון הראשון קצרנו פירות יפים מהאוגמנטין והצלחנו להגיע לנתח שוק של למעלה מ-40%. באשר למירטאזפין, הרי שבתוך שלושה חודשים הצלחנו לתפוס משהו כמו 74%-75% מהשוק. יש לנו בלעדיות לגבי תרופה זו כמעט עד לתום הרבעון השני, ואני מעריך שיהיו עוד מתחרים שייכנסו לשוק זה כשתיגמר הבלעדיות - יש לכך יותר מאינדיקציה אחת או שתיים".



חלק בלתי מבוטל מהאנליסטים המקומיים המסקרים את החברה העריך טרם פרסום הדו"חות כי מכירות הקופקסון בארה"ב יהיו גבוהות יותר מ-109 מיליון דולר. בהתייחסו לתחזית זו אמר זיסקינד כי "בכל השנים, למעט השנה האחרונה, מכירות הקופקסון ברבעון הראשון היו חלשות יותר מאשר ברבעון האחרון. כנראה, שזה נובע מכך שהלקוחות צוברים אצלם סחורה. מבחינתנו, אנחנו לא רואים אינדיקציה לכך שקו המגמה של מכירות הקופקסון בארה"ב, השתנה". זיסקינד הוסיף כי "אם ניקח את הדלתא של המרשמים החדשים בשוק לטרשת הנפוצה, חלקנו בדלתא גדול יותר מאשר חלקנו בשוק".



אחד המאפיינים של טבע קשור למדיניות המיזוגים והרכישות של החברה. על האפשרות כי החברה תבצע בעתיד הקרוב רכישה משמעותית אמר זיסקינד כי "אנחנו כל הזמן בודקים רכישות אפשריות - בעיקר חברות גנריות, אבל גם חברות בתחום הכימיה, תחום הנותן מבחינתנו ערך מוסף. הבדיקות הן ברמות שונות של עומק. זה יכול להיות ברמה של מספר עמודים ויכול להגיע לביצוע בדיקת נאותות מלאה, כאשר לא כל בדיקה שכזו מתפרסמת". לדבריו, "אפשר שבסוף השנה נמצא עצמנו עם חברה שרכשנו במיליארד דולר ואפשר שלא נרכוש דבר".



בשנה שעברה ביצעה טבע שתי רכישות משמעותיות למדי: רכישת Bayer Classics - חברת הגנריקה השלישית בגודלה בצרפת ששמה שונה ל"טבע קלאסיקס", והרכישה של חטיבת ה-API של Honeywell באיטליה. על תרומתן של רכישות אלה אמר זיסקינד כי "הפעילות שנרכשה באיטליה לא מהווה חלק מהותי מהגידול בשיעור של 43% שנרשם במכירות חטיבת ה-API, אבל היא חשובה לנו מבחינה אסטרטגית. באשר לטבע קלאסיקס, הרי שהיא לא היתה רווחית בעת שנרכשה וגם ברבעון הראשון היא לא הגיעה לרווחיות. אנחנו מקווים שעד אמצע שנת 2003 היא תהיה רווחית".



בהתייחסו לצבר המוצרים הגנריים של טבע בארה"ב, ציין זיסקינד כי "צבר זה כולל 60-61 בקשות לאישור תרופות, אשר היקף מכירותיהן, במונחי המוצר המקורי, מגיע לכ-44 מיליארד דולר. בטבע מעריכים כי באשר ל-16-17 תרופות, מבין התרופות שהוגשו בהליך הידוע כ-Paragraph 4, אשר היקף המכירות השנתי שלהם במונחי מחיר המוצר המקורי עולה על 7 מיליארד דולר, החברה היא הראשונה להגיש בקשה עבורן".



כפי שהיא נוהגת מדי רבעון, גם הפעם עתידה החברה לחלק לבעלי מניותיה דיווידנד בהיקף של 33 אגורות למניה. "היה לי פיתוי שלא לחלק דיווידנד בגין הרבעון הראשון, כי אז היינו מצליחים להגיע להון עצמי של שני מיליארד דולר", אומר זיסקינד בבדיחות. על האפשרות שהחברה תגדיל את היקף הדיווידנד אותו היא מחלקת, בעקבות הגידול החד ברווחיה, הוא מוסיף כי "בדרך כלל אנחנו בודקים את שיעור הדיווידנד אותו אנחנו מחלקים, פעם אחת בשנה, וזה קורה ברבעון הרביעי".



זיסקינד ציין כי "סעיף הנכסים השוטפים של החברה כולל מזומנים בהיקף העולה על מיליארד דולר".
לפני מספר חודשים הודיעה החברה על כוונתה להקים את המפעל החדש שלה בהר החוצבים שבירושלים. בהתייחסו לפרויקט זה ציין זיסקינד כי "אני מקווה שנתחיל בחפירות כבר ברבעון הנוכחי, ולכל המאוחר ברבעון השלישי של השנה. השלמת הקמתו של המפעל אשר יהיה דומה במתכונתו למפעל בכפר סבא, אם כי הוא יעלה עליו מבחינה טכנולוגית, צפויה בשנת 2005. העלות שלו תהיה כמה עשרות מיליוני דולרים והוא צפוי לספק תעסוקה לכמה מאות עובדים". לעניין מספר עובדי החברה ניתן לציין כי זה תפח בתום הרבעון הראשון עד לכ-9,500.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully