וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ישראל מציגה: Windows Server 2003

ישראל בן ברוך

1.5.2003 / 17:15

מיקרוסופט הכריזה על פלטפורמת השרת האינטגרטיבית החדשה; ההבטחה ללקוחות: ממשק ידידותי שיאפשר להתמקד בעסק ולא בטכנולוגיה; המשנה למנכ"ל: אנחנו כובשים את תחום המחשב ברמת הארגון

מיקרוסופט ישראל הכריזה היום (יום חמישי) על Windows Server 2003, פלטפורמת השרת האינטגרטיבית החדשה של החברה. ההכרזה התבצעה במסגרת כנס Tech-Ed שהחברה קיימה באילת, מספר ימים לאחר ההכרזה העולמית בארה"ב וב-60 מדינות נוספות. ממיקרוספט נמסר כי הפלטפורמה תאפשר לעסקים ולארגונים לייעל את מערכות המידע, להגדיל את תפוקות המשתמשים, לפתח יישומים בעלי ביצועים גבוהים יותר ולהריץ באמצעותה יישומי NET, רשתות ושירותי אינטרנט.

דני ימין, המשנה למנכ"ל מיקרוסופט ישראל, מנסה לפשט את השלכות ההכרזה. "בשורה התחתונה מיקרוספט כובשת את תחום המחשב ברמת הארגון", הוא מסביר, "אם עד עכשיו שלטנו בתחום ה'דסקטופ', היום אנחנו חודרים לארגונים ומציעים להם מוצר משופר". מי שכנראה לא חולק את ההתלהבות של מיקרוסופט הן המתחרות, בעיקר "איי.בי.אם" ו"אורקל". ימין מאמין שהמהלך לא תורם לבריאות הנפש של מקבלי ההחלטות בחברות. "אני מניח שהם בפאניקה, וזה גורם ויגרום להם להוריד מחירים משמעותית", הוא מציין בשלווה.

המשנה למנכ"ל מרחיב בנושא ההשלכות הכלכליות של כניסת הפלטפורמה לשוק: "אם לפני חמש שנים מערכת כזו עלתה מיליון דולר, היום מדובר ב-30 אלף דולר. השינוי הוא שפעם רק הארגונים הגדולים יכלו להרשות לעצמם מערכת כזו, היום - כל עסק יכול לרכוש אותה".

ממשק עברי

לדברי אנשי מיקרוספט, ה-Windows Server 2003 תוכננה לעמוד בעומסי העבודה של גדולי הארגונים בעולם והיא מערכת Windows הראשונה שתומכת במעבדי 64 סיביות איטניום של אינטל. הבשורה לעסקים קטנים על פי מיקרוספט, היא שמדובר ב"מערכת פשוטה וידידותית למשתמשים שתאפשר להם להתמקד בניהול העסק ולא בטכנולוגיה".

אחד החידושים במערכת ההפעלה הוא הממשק העברי שהיא מציעה למשתמש. בישראל בוצעו בשנה האחרונה התקנות מוקדמות של המערכת ב-15 ארגונים, בהם בנק לאומי, שירותי בריאות כללית, שטראוס ומשרד המשפטים.

אריה סקופ, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אומר כי "הפרויקטים הראשונים שבוצעו בארץ כבר הניבו חסכון משמעותי ללקוחות בהוצאות התשתית ובהוצאות התפעוליות, פיתוח והרצה מהירים יותר של יישומים ותמיכה דינמית בתהליכים עסקיים". הוא מעריך כי במהלך השנה יימכרו בין 25,000 ל– 30,000 שרתי Windows Server 2003.

בפיתוח ה-Windows Server 2003 השתתפו למעלה מ-10,000 איש, בהם 5,000 מפתחים ו-2,500 בודקים. במיקרוסופט מציינים כי אחד הדגשים המרכזיים במערכת, שהותקנה עד היום ב- 216 ארגונים, הוא נושא האבטחה. בנתונים שמפרסמת היום החברה נכתב כי המערכת מציעה ללקוחות "שיא עולמי בעיבוד תנועות (תוצאות המבחן המלאות באתר www.tpc.org), פיתוח יישומים בחצי הזמן, עם ביצועים מהירים פי שניים; ושיפור יעילות של 30% לעומת Windows NT 4.0".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully