וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע תשיק את הקופקסון בצרפת עד סוף הרבעון השני; תעלה את מחירי הקופקסון בארה"ב בסוף יוני

אלי דניאל

1.5.2003 / 18:21

כך מסרו בכירי החברה בשיחת האנליסטים; צופים צמיחה של יותר מ-20% במכירות הקופקסון הגלובליות ב-2003; לא משנים בשלב זה התחזיות



מאת אלי דניאל ואילן מוסנאים



המטרה של טבע היא להפוך לחברה הגנרית המובילה באירופה, כך אמר היום ישראל מקוב, מנכ"ל טבע, בשיחת הוועידה שערכה החברה. לדברי מקוב, החברה הגישה עד כה בקשות לאישור שיווקם של כ-385 מוצרים במדינות באירופה.



החברה מסרה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2003, ודיווחה על גידול של כ-39% בהכנסותיה הרבעוניות לרמה של 757.4 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח נקי של 137.7 מיליון דולר - עלייה של 61% לעומת הרווח שהושג ברבעון המקביל. הרווח למניה הסתכם ב-50 סנט והיה גבוה ב-4 סנטים מהתחזית הממוצעת של האנליסטים לרווח של 46 סנט למניה.



מקוב צופה התפתחויות חיוביות גם בחדירת מוצר הדגל של טבע, הקופקסון, ליבשת הישנה. לדבריו, טבע מתכננת להשיק בצרפת את הקופקסון, המיועד לטיפול בחולי טרשת נפוצה, כבר ברבעון השני של השנה.



מקוב היה אופטימי בנוגע להמשך הצמיחה של הקופקסון, ולדבריו, בטבע מצפים השנה לצמיחה של למעלה מ-20% במכירות הגלובליות של התרופה. ביל פלטשר, נשיא טבע צפון אמריקה, הוסיף בעניין זה כי החברה מתכוונת להעלות את מחיר המכירה של הקופקסון בארה"ב לקראת סוף יוני, ולהעלאת מחיר זו תהיה השפעה על ההכנסות ברבעון השלישי. פלטשר הזכיר כי גם מתחרותיה של טבע בשוק התרופות לטרשת הנפוצה - ביוג'ן, שרינג וסרונו, העלו בתקופה האחרונה את מחירי התרופות שלהן.



בשלב זה בטבע לא משנים את התחזיות המקוריות למכירות של 3 מיליארד דולר ב-2003. מקוב ציין כי אם תהיה סיבה להעלות את התחזיות החברה תעדכן את המשקיעים בעניין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully