וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אנרון: כתבי אישום הוגשו כנגד בכירים נוספים בחברה - בהם אשתו של סמנכ"ל הכספים לשעבר

יהודה שויצר

1.5.2003 / 19:12

נגד סמנכ"ל הכספים לשעבר של אנרון, אנדרו פאסטו, הוגשו באוקטובר 78 סעיפי אישום; נאשם בקשר לביצוע הונאה, בהלבנת כספים ובפשעים נוספים שנועדו להעשיר את קופתו



כתבי אישום נוספים הוגשו היום כנגד שורה של אישים נוספים אשר נטלו חלק בהונאה הגדולה שהביאה לקריסת חברת אנרון. בן האישים, בלט במיוחד שמה של ליה ווינגרטן פאסטו, אשתו של סמנכ"ל הכספים של החברה - אנדרו פאסטו שהיה אדריכל ההונאה הגדולה.



בין הבכירים הנוספים שנגדם עומד כעת כתב אישום, נמצא חשב החברה בן גליסן, מנכ"ל חטיבת הפס רחב, קנת רייס; ג'וסף הירקו; קווין הנון; רקס שלבי וסקוט ייגר. כן הוספו סעיפי אישום לכתבי האישום שהוגשו כנגד אנדרו פאסטו ושני בכירים נוספים.



נגד סמנכ"ל הכספים לשעבר של אנרון, אנדרו פאסטו, הוגשו באוקטובר 78 סעיפי אישום, ובין היתר הוא נאשם בקשר לביצוע הונאה, בהלבנת כספים ובפשעים נוספים שנועדו להעשיר את קופתו. אנדרו פאסטו הסגיר את עצמו לרשויות בתחילת אוקטובר. פאסטו נאשם בכך שדרך שורה של שותפויות סבוכות וסודיות, הוא ושורה של בכירים נוספים בחברת אנרון עשו מניפולציות בדו"חותיה הפיננסיים של החברה, על מנת להתעשר על חשבונה. ההונאה של בכירי החברה הובילה את חברת הסחר באנרגיה לקריסה בלתי נמנעת, שהשאירה את אלפי עובדי החברה ללא מקור פרנסה ואת עשרות אלפי בעלי המניות מחוסרי פרוטה. תמונתו של פאסטו המובל לבית המשפט כבול באזיקים, תיחקק בעיני מיליוני אמריקאים שצפו בדריכות בהתנהלות המשפט.



פאסטו טען לחפותו בשימוע בבית המשפט הפדרלי בארה"ב. "כבוד השופטת - ביחס לכל סעיפי האישום אני טוען כי אני חף מפשע", אמר. אם התביעה תצליח להוכיח את מעורבותו הפעילה של פאסטו בהונאת הענק, הוא עלול לבלות את שארית ימיו מאחורי סורג ובריח.



פאסטו נתבע למעשה על חלקו בהונאה הסבוכה שמוטטה לבסוף את חברת אנרון. על פי החשד, קצר פאסטו רווח של מיליוני דולרים מהעסקות בהן היה מעורב, לעתים על חשבון אנרון ומשקיעיה. על פי החשד, הונה פאסטו את המשקיעים באמצעות הסכם סודי לפיו הובטח כי אנרון תגן על שותפות בשם LJM של פאסטו מפני הפסדים. עסקות חוץ-מאזניות מסוג זה נמצאות בליבה של התביעה נגד אנרון ומנהליה, אשר עסקו בתרגילים חשבונאיים שנועדו להסתיר הפסדים ולנפח את הכנסותיה של החברה באמצעות עסקות סיבוביות חסרות ערך כלכלי.



LJM הוקמה באישור דירקטוריון אנרון כדי לאפשר מכירות נכסים של אנרון ללא קבלת סיכון על עצמה. הערבויות נגד סיכונים שנתנה אנרון לשותפות מאפשרות ביצוע עסקות פנימיות ללא הגדלת הסיכון בהפסדים עבור LJM, וללא שאנרון תידרש לחשוף בפני משקיעיה את הגדלת הסיכון לעצמה.



לרשימה הארוכה של סעיפי האישום נוסף גם ניסיון בשיבוש הליכי משפט. פאסטו, כך עולה מהאישומים, גם ניסה לשכנע את מייקל קופר, בכיר במחלקת הכספים של אנרון, להשמיד נתונים ממחשב החברה בכדי להסוות את מהלכיו הלא חוקיים. קופר עצמו הודה באשמה ב-21 באוגוסט.



אם פרוץ פרשת אנרון איבדה החברה בתוך שבועות ספורים 68 מיליארד דולר בשווי שוק והותירה אחריה אלפי אנשים חסרי כל. החברה פיטרה 5,000 עובדים ובתוך כך גם רוקנה מתוך קרנות הפנסיה של עובדים אלה כ-800 מיליון דולר אותם חסכו העובדים בשנות עבודתם הארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully