וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון לא תצמח ב-100% ב-2003 אלא ב-40%-50%; "ההערכה הקודמת היתה לא נכונה"

שירלי יום-טוב

1.5.2003 / 8:22

סמנכ"ל פיתוח עסקי בגיוון אימג'ינג: תחזית המכירות התבססה על המכירות בסוף 2002 והיא אינה מתאימה להיום; דוחה את נקודת האיזון ל-2004; רשמה הכנסות של 8.6 מ' ד' ■ בסיס המבוטחים הפוטנציאליים של גיוון אימאג'ינג הגיע ל-86 מיליון בארה"ב



מאת אלי דניאל ושירלי יום-טוב



חברת גיוון אימג'ינג הישראלית, המתמחה בטכנולוגיות לאבחון מחלות במעי הדק, רשמה ברבעון הראשון של השנה גידול של 65% בהכנסותיה, בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2002, בשעה שאלה צמחו לכ-8.6 מיליון דולר. עם זאת, על אף הגידול החד בשורה העליונה, עדין מדובר בהישג נמוך מהתחזיות המוקדמות של החברה לפיהן היא תצליח לרשום גידול של 100% בהכנסותיה, וכן נמוך במעט מהאזהרה המוקדמת של החברה שציפתה להכנסות של 8.7 מיליון דולר.



בחברה מציינים כי בעוד שמכירת הקפסולות צמחה ברבעון הראשון בשיעור חד של 110%, בהשוואה לרבעון המקביל, ובשיעור של 25% לעומת המכירות ברבעון הרביעי של 2002, הרי שרמת מכירת המערכות המיועדות לאבחון מערכת העיכול (תחנות עבודה) נותרה דומה לזו שנרשמה ברבעון הראשון של 2002, כלומר, כ-31% פחות מרמתה ברבעון הקודם.



על רקע הירידה במכירות מערכות האבחון, בחברה מעדכנים כלפי מטה את תחזית הצמיח לשנת 2003. כך, בעוד שהתחזית הקודמת היתה לגידול של 100% בהכנסות לרמה של כ-58 מיליון דולר, הרי שהתחזית המעודכנת היא לצמיחה של 40%-50% בהכנסות השנתיות לרמה של 40.4-43.4 מיליון דולר. עדכון תחזיות זה מביא לכך שבחברה צופים הגעה לנקודת איזון בתחילת שנת 2004 - דחייה של מספר חודשים בהשוואה לתוכניות הקודמות להגיע לנקודת האיזון במהלך המחצית השנייה של שנת 2003.



"ההערכה הקודמת שלנו לא היתה נכונה", אומר היום יורם אשרי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בגיוון. "בתחילה, מחזור המכירה של תחנת עבודה היה רק מספר שבועות, והיום הוא גדל למספר חודשים". אשרי מסביר שכמו כל תהליך חדירה של מוצר חדשני אחר, בתחילה מאמצים אותו אלו המוגדרים כ"פריקים" לחידושים, ואח"כ מצטרפים כל השאר. "חשבנו שאנחנו כבר עוברים למכירה לסגמנט השני, אבל זה לא היה בדיוק כך".







אשרי מציין כי נוסף לכך פקטור נוסף בדמות המצב הכלכלי בארה"ב, המשפיע על התארכות מחזורי המכירה בדיוק כמו שקורה אצל חברות אחרות. תחזית המכירות של החברה שצפתה זינוק של 100%, התבססה על נתוני המכירות של סוף שנת 2002 שאינם מתאימים לתקופה הנוכחית. אשרי מציין כי לירידה במכירת תחנות העבודה יש גם השפעה ישירה על מכירת הקפסולות, שיורדת אף היא.



פילוח ההכנסות של החברה ברבעון הראשון מראה כי כ-58% מהן - הכנסות בהיקף של 5 מיליון דולר - נבעו מהפעילות בארה"ב, ואילו הכנסות בהיקף של 1.4 מיליון דולר נבעו מהפעילות באירופה. הפעילות בשאר העולם הניבה הכנסות רבעוניות של כ-2.2 מיליון דולר.



בסיס המבוטחים של גיוון בארה"ב עומד על כ-86 מיליון איש - כשליש מהאוכלוסיה. אשרי מציין כי בנקודת הזמן הנוכחית, רובו ככולו של הכיסוי נועד לאבחון דימומים במעי הדק, כאשר מי שסובל מכך היא בעיקר האוכלוסיה הבוגרת - מספר עשרות אלפים באופן אבסולוטי. גיוון סבורה כי מה שייתן זריקת עידוד גדולה למכירות היא הרחבת הכיסוי הביטוחי גם לאבחון מחלות נוספות, כמו מחלת קרון למשל, הפוגעת באוכלוסיה צעירה יותר. הרחבת הכיסוי תלויה בפרסומם של תוצאות מחקרים נוספים על יעילות האבחון באמצעות הקפסולה ואשרי אומר כי עד כה התפרסמו שני מחקרים. תוצאות מחקרים נוספים צפויים להתפרסם, לאחר שאלו כבר הושלמו.



גיוון ממשיכה לרשום שיפור ברווח הגולמי, שעלה ל-5.8 מיליון דולר. שיעורי הרווחיות הגולמית של גיוון השתפרו מרמה של 52% ברבעון המקביל וכ-66% ברבעון הרביעי, לרמה של כ-67%, וזאת באמצעות המשך ייעול תהליך הייצור. הירידה שנרשמה בהוצאות התפעוליות איפשרה לחברה להקטין את ההפסד התפעולי שלה, וזה הסתכם ברבעון הראשון של השנה בכ-3.9 מיליון דולר. גיוון מעסיקה כיום 272 עובדים - ללא שינוי של ממש מהרבעון הקודם.



בשורה התחתונה שלה רשמה גיוון הפסד נקי של כ-3.6 מיליון דולר או הפסד של 14 סנט למניה, שיפור מה בהשוואה להפסד של 3.7 מיליון דולר או 15 סנט למניה שהוצג ברבעון המסיים של שנת 2002. התזרים מפעילות שוטפת היה שלילי בגובה 6.5 מיליון דולר.



גיוון סיימה את הרבעון עם קופת מזומנים המכילה 29.3 מיליון דולר, לאחר שבתחילת השנה היו בקופתה אמצעים נזילים בהיקף של כ-36 מיליון דולר - כלומר ירידה של 6.7 מיליון דולר. הונה העצמי של החברה ב-31 במארס 2003 הסתכם בכ-50 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully