וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציבי שקם אלקטריק וסנסור עברו לבאומן בר ריבנאי

איילה צורף

2.5.2003 / 8:28

התקציבים עברו ממשרד הפרסום ענבר שדה מרחב; תקציבי הפרסום ל-2003 של שתי הרשתות - הם כ-12 מיליון שקל



רשתות החשמל שקם אלקטריק וסנסור החליטו להעביר את תקציב הפרסום שלהן ממשרד הפרסום ענבר שדה מרחב לבאומן בר ריבנאי (S&S). תקציבי הפרסום ל-2003 של שתי הרשתות, שלהן בעלות אחת, הם כ-12 מיליון שקל.



ביולי 2002 עברו תקציבי הפרסום של שתי הרשתות ממשרד הפרסום פובליסיס אריאלי, לענבר שדה מרחב, במקביל להצטרפותו של ירון מרחב כשותף למשרד. מרחב היה סמנכ"ל לקוחות בפובליסיס אריאלי. שקם אלקטריק וסנסור היו תקציבי הפרסום הגדולים ביותר של ענבר שדה מרחב. כעת, כעבור פחות משנה, ובעוד שקם אלקטריק וסנסור עורכות מסעות פרסום, עובר התקציב לבאומן בר ריבנאי. התקציב יעבור רשמית ביוני. מנכ"ל שקם אלקטריק, יואל גבאי, אישר את הדברים.



לפני כמה ימים הודיע צביקה שדה, אחד משלושת השותפים בענבר שדה מרחב, כי הוא עוזב את המשרד. חלקו במשרד, שליש, הועבר לירון מרחב, ושם המשרד ישונה לענבר מרחב.



מנתונים של חברת יפעת בקרת פרסום עולה כי ב-2002 הקצתה שקם אלקטריק 4.7 מיליון דולר לפרסום במחירי מחירון. סנסור הקצתה 1.1 מיליון דולר לפרסום במחירי מחירון. ברבעון הראשון של 2003 היתה ההוצאה על פרסום של שקם אלקטריק 1.5 מיליון דולר, כולל מסע פרסום שהציג את הסיסמה התאגידית החדשה: "הכי בטוח, הכי כדאי". סנסור הקצתה 350 אלף דולר לפרסום במחירי מחירון. המחירים בפועל נמוכים ב-60%-50% ממחירי המחירון. שקם אלקטריק וסנסור הן חברות בבעלות מלאה מקבוצת אלקטרה, שנשלטת בידי משפחת זלקינד.



הסיסמה הקודמת של שקם אלקטריק היתה "מבינים אותך בחשמל" והיא הוחלפה, בין השאר על רקע ההאטה הכלכלית, מכיוון שנתפשה כרשת יקרה יחסי. הסיסמה החדשה אמורה לשדר ביטחון קנייה במחירים נוחים. לשקם אלקטריק 36 חנויות, ומחזור המכירות שלה ב-2002 היה 500 מיליון שקל, בדומה ל-2001. ב-2003 היא מתכננת לפתוח ששה סניפים חדשים ולהגדיל את המכירות ב-10%.



לשקם אלקטריק וסנסור רשת אחות שלישית, שקם מערכות מיזוג, המציעה מערכות מיזוג מרכזיות לבית. היא מפעילה 12 סניפים. תקציב הפרסום שלה, בסך כ-2.5 מיליון שקל, הועבר לפני חודשיים מענבר שדה מרחב לטמיר כהן JWT והוא כנראה יישאר שם.



המתחרה העיקרית של שקם אלקטריק היא סקאל ישיר, ששינתה באחרונה את שמה לסקאל אלקטריק. תקציב הפרסום שלה מטופל בידי אדלר חומסקי&ורשבסקי.



סקאל אלקטריק, המפעילה 19 סניפים, מתכננת לפתוח 13 סניפים ב-2003, בניסיון להגדיל את המכירות בשוק חלש במיוחד. ב-2002 חלה ירידה של 25% במכירות של מוצרי חשמל בישראל ל-4.5 מיליארד שקל, לעומת 6 מיליארד שקל ב-2001, לפי נתונים של חברת המחקר BDI.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully