וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות בשביתה: נתב"ג חזר לפעול; היום לימודים כרגיל; המו"מ בין האוצר להסתדרות יתחדש היום בצהריים

אמיר טייג

2.5.2003 / 8:53

כל ההקלות עד למוצאי יום העצמאות; עבודה סדירה היום בבנקים וברכבת; נמלי הים יושבתו עד יום א' ויעברו למתכונת עיצומים; הרשויות המקומיות עברו למתכונת עיצומים



הדיונים בין מזכ"ל ההסתדרות עמיר פרץ וראשי האיגודים המקצועיים אתמול בערב, הניבו מספר הקלות בשביתה הכללית שנכנסה אתמול ליומה השני. החל מהבוקר, ישובו כל מוסדות החינוך, הכוללים את בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים ומוסדות ויצ"ו, נעמ"ת ואמונה לעבודה סדירה. גם הדואר חזר לעבודה סדירה הבוקר.



נמל התעופה בן גוריון שב לעבודה סדירה החל מחצות אמש, וימשיך לעבוד כרגיל עד כניסת השבת. מכניסת השבת עד צאתה תושבת שוב תנועת המטוסים, אשר תחודש במלואה רק לאחר צאת השבת. גם הבנקים חזרו לעבודה מלאה, אך לעומת זאת, בהסתדרות הוחלט להמשיך את השביתה בנמלי הים עד יום ראשון. החל מיום ראשון יעברו נמלי הים לעבוד במתכונת של עיצומים.



רכבת ישראל שבה לעבודה סדירה היום ב-06:00 בבוקר. לגבי הרשויות המקומיות, הוחלט בהסתדרות כי היום יחלו באיסוף זבל וגני הילדים ישובו לעבודה סדירה. עם זאת, לא יתקבל קהל היום במשרדי הרשויות, וכן לא יירשמו דו"חות על ידי פקחים. בהסתדרות מבהירים כי כל ההקלות הן רק עד מוצאי יום העצמאות, אז יתקבלו החלטות לגבי המשך מדיניות המאבק של ההסתדרות בתוכנית הכלכלית.



עוד הוחלט כי צוותי המשא ומתן אשר היו מחולקים עד כה לארבעה צוותי עבודה נפרדים, יאוחדו בחזרה, וכעת כל הנושאים יידונו במסגרת צוות אחד, שבראשו יעמדו בנימין נתניהו מצד האוצר ועמיר פרץ מצד ההסתדרות. כמו כן, נקבע כי צוותי המשא ומתן החדשים ייפגשו היום ב-12:00 בלשכת נתניהו בירושלים לתחילת הדיונים.



ההקלות בשביתה הן פרי התערבותו של נשיא המדינה, משה קצב, שקרא אתמול בערב ללשכתו לשר האוצר ולמזכ"ל ההסתדרות לפגישה, במהלכה ביקש מהשניים לחזור לשולחן הדיונים, שננטש לפני כ-11 ימים. הקיפאון במשא ומתן מחד גיסא, והמשך הליך העברת התוכנית הכלכלית לחקיקה מאידך גיסא, לא הותירו ברירה להסתדרות אלא לפתוח בשביתה כללית במשק ביום רביעי. במקביל, העבירה הממשלה את התוכנית הכלכלית בקריאה ראשונה בכנסת בשעות הערב של אותו יום.



בעת תחילת השביתה ההערכות הרווחות היו כי לא תימשך מעבר ליום שלישי, יום הזיכרון וערב יום העצמאות. גורמים המקורבים למשא ומתן העריכו כי ההסתדרות לא תוכל להמשיך בשביתה עד יום שלישי, מאחר שהורים שכולים רבים הגרים בחו"ל מבקשים לחזור לישראל על מנת לקחת חלק באירועי יום הזיכרון ויום העצמאות. גורם נוסף שהחליש את חוסנם של מנהיגי השביתה היה ההפגנה אשר נערכה במהלך אתמול בבוקר בנמל חיפה, במהלכה פועלי הנמל, נהגי משאיות ועובדים נוספים מחו נגד השביתה ונגד צעדי ההסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully