וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר הורה לקרנות הפנסיה הוותיקות להעריך מחדש את גירעונותיהן עקב התוכנית

חיים ביאור

2.5.2003 / 9:43

ההוראה - על רקע שורה של צעדים שמחויבות הקרנות לנקוט לפי התוכנית הכלכלית של הממשלה, שעברה שלשום בקריאה ראשונה בכנסת



הממונה על אגף שוק ההון במשרד האוצר, אייל בן שלוש, הורה השבוע לקרנות הפנסיה הוותיקות לבצע בהקדם הערכה מחודשת של גירעונותיהן; זאת, על רקע שורה של צעדים שהן מחויבות הקרנות לנקוט לפי התוכנית הכלכלית של הממשלה, שעברה שלשום בקריאה ראשונה בכנסת.



הגירעונות האקטואריים של קרנות הפנסיה הוותיקות מסתכמים ב-137 מיליארד שקל, בהנחה שהריבית שיקבלו הקרנות על השקעותיהן מרכישת איגרות החוב המיועדות תרד בעתיד ל-3.55%. לעומת זאת, בהנחה שהריבית תמשיך להיות כשיעורה כיום - 5.57% - הגירעון האקטוארי של כלל הקרנות הוא 60 מיליארד שקל.



בן שלוש הורה להנהלות הקרנות להעריך את ההשפעה על הגירעון האקטוארי של העלאת גיל הזכאות לפנסיית זקנה ל-67 שנים לנשים ולגברים כאחד, באופן מדורג: גיל הזכאות יועלה בארבעה חודשים בכל שנה, החל מתחילת 2004.



בנוסף הוא הורה לקרנות להעריך את ההשפעה על הגירעון של השינויים הבאים: הגדלת ההפרשה של העובד לקרן הפנסיה ב-2% נוספים והפרשת המעביד באחוז אחד נוסף; גביית דמי ניהול מכל תשלום פנסיה, לרבות מתשלומי ערכי פדיון (לעמיתים המושכים את כספם מקרן הפנסיה), בשיעור 2%; חישוב הפנסיה לפי שיטת "ממוצעי השכר" לפי השיטה הנהוגה בקרן הגמלאות של עובדי ההסתדרות (קג"מ) וביטול שיטת "שלוש השנים האחרונות"; הגבלת הגידול של השכר המבוטח לפנסיה ל-2% בשנה ריאלית, רטרואקטיווית ממארס 96'.



ההוראות של הממונה על שוק ההון חלות על קרנות הפנסיה הוותיקות מבטחים, מקפת, קג"מ, נתיב, קרן הפועלים החקלאים, קרן פועלי הבניין, קרן הפנסיה של חברי אגד, קרן הפנסיה של חברי דן וקרן הפנסיה של עובדי הדסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully