וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד לשכות המסחר: היבוא מאירופה הצטמצם ב-4.2% ברבעון הראשון של השנה

זוהר בלומנקרנץ

2.5.2003 / 10:28



היבוא מאירופה הסתכם ברבעון הראשון של השנה בכ-3.1 מיליארד דולר - ירידה של 138 מיליון דולר שהם כ-4.2% לעומת ינואר-מארס אשתקד - כך עולה מסקירה העוסקת ביבוא מאירופה שפירסם השבוע אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר. הסקירה מתבססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לא כולל יהלומים.



היבוא מהאיחוד האירופי, המהווה 80% מכלל היבוא מאירופה, הצטמצם בתקופה זו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ב-168 מיליון דולר והסתכם ב-2.5 מיליארד דולר - ירידה של 6.3%. מנגד גדל היקף היבוא ממדינות מזרח אירופה ואפט"א ב-29.5 מיליון דולר והסתכם ב-618 מיליון דולר - עלייה של 6%.



מהסקירה עולה עוד כי עיקר הירידות ביבוא ממדינות האיחוד האירופי נרשם בהיקף היבוא מאיטליה - 55 מיליון דולר; אנגליה - 44 מיליון דולר; צרפת - 18.5 מיליון דולר; פינלנד - 16 מיליון דולר; הולנד - 15 מיליון דולר וספרד - 10 מיליון דולר. המדינה היחידה באיחוד האירופי בה נרשם גידול בהיקף היבוא בתקופה זו היא גרמניה - שהיבוא ממנה גדל ב-12 מיליון דולר.



כלכלני האיגוד ציינו כי היבוא מהאיחוד האירופי עלה ב-43 מיליון דולר במארס - עלייה של 5%, המהווה שיפור משמעותי לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, יוסי שוסטק, אמר: "פילוח מקורות היבוא העיקריים למשק מלמד שאירופה ממשיכה להוות מקור היבוא העיקרי של המשק הישראלי, והיבוא ממנה מהווה 49% מכלל היבוא ארצה".



"הירידה בהיקף היבוא מתחילת השנה נובעת מהמיתון במשק ומההאטה הכלכלית בעולם, למרות היציבות היחסית שנרשמה בכלל היבוא ארצה בתקופה זו", אמר שוסטק והוסיף: "אם מגמה זו של עלייה קלה ביבוא במארס תישמר גם באפריל ומאי, ייתכן שנוכל לראות בכך התייצבות ואולי אפילו תפנית משקית מסוימת".



שוסטק הוסיף כי היבוא ממדינות האיחוד האירופי לישראל גדל מתחילת העשור בשיעור מצטבר של 133% - מרמה של 7.8 מיליארד דולר ב-90' לרמה של 10.4 מיליארד דולר ב-2002. ואולם משקלו היחסי של היבוא מארצות האיחוד האירופי בסך היבוא הכולל נמצא במגמת ירידה, וברבעון הראשון של 2003 הוא הגיע ל-39.3%, לעומת 42% ברבעון המקביל אשתקד. "ירידה זו מוסברת בהסטת סחר על רקע תהליך החשיפה ליבוא מארצות שלישיות (יבוא עקיף דרך מדינה שלישית) וארצות מזרח אירופה", אמר שוסטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully