וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא היהלומנים: פגיעה שנתית של 300 מיליון ד' ביצוא למזרח הרחוק עקב הסארס

אורה קורן

2.5.2003 / 10:27



נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, אורי שורץ, ייצא מחרתיים לביקור עבודה בן שבוע בהונג קונג, הנחשבת לאחר ממוקדי מגיפת הסארס. שורץ הודיע על כך אתמול לוועד הפועל של ההתאחדות. שורץ ציין כי נסיעתו נועדה להעביר מסר ציבורי, שלפיו ניתן להמשיך לבצע עסקים במזרח הרחוק, וכן לעודד את עובדיו במשרדים בהונג קונג.



שורץ ציין כי באפריל 2003 הגיעו דיווחים על ירידה של 80% במכירות יהלומים ישראלים בהונג קונג, ואולם הפגיעה בענף במהלך השנה צפויה להיות מתונה יותר ולהתבטא בירידה של 30% במכירות למזרח הרחוק, שהם כ-300 מיליון דולר. על פי נתוני התאחדות תעשייני היהלומים, היקף המכירות להונג קונג הגיע למיליארד דולר ב-2002, מתוך 5.2 מיליארד דולר יצוא ישראלי. המכירות ברבעון הראשון של 2003 הגיעו ל-280 מיליון דולר, לעומת 239 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.



שורץ הוסיף כי למרות הירידה במכירות יהלומים בהונג קונג, נמשכות המכירות במדינות אחרות במזרח הרחוק - בהן אינדונזיה, מלזיה, טאייוואן, קמבודיה והפיליפינים. בנוסף אמר שורץ כי מדינות שייבאו יהלומים דרך הונג קונג מאתרות דרכים חלופיות ליבוא. לדבריו, חברות ישראליות שייצאו באמצעות שליחים עברו ליצוא באמצעות חברות שילוח המקבלות את הסחורה בהונג קונג.



שורץ הוסיף כי ירידת הצריכה של יהלומים במזרח הרחוק אינה פוגעת בכל היצוא הישראלי, מכיוון שחלק ניכר ממנו עובר בסין שיבוץ בתכשיטים המיוצאים לארצות הברית. לדבריו, סוג זה של מסחר לא נפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully