וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל איקאה לשעבר יעמוד בראש אהולד ששמה כרוך באחת השערוריות הגדולות באירופה

יהודה שויצר

2.5.2003 / 11:30

אנדרס מוברג יחליף את כריס ון דר הוון שפוטר בעקבות אי סדרים חמורים במאזניה החשבונאיים של אהולד בארה"ב



אהולד, הקמעונאית ההולנדית ששמה כרוך באחת ההונאות הגדולות בהיסטוריה, מינתה את אנדרס מוברג לתפקיד מנכ"ל החברה. מוברג, המנכ"ל לשעבר של איקאה, יחליף את כריס ון דר הוון שפוטר בעקבות אי סדרים חמורים במאזניה החשבונאיים בארה"ב.



הקמעונאית אהולד מנסה כעת להתמודד עם הפרשיה שהכתימה את שמה והובילה את מנייתתה לשפל. ב-24 בפברואר חשפה החברה פערים של 500 מיליון דולר לפחות בין רווחיה המדווחים ל-2001-2000 לבין רווחיה בפועל. מניותיה ירדו מאז החשיפה בכ- -80%. עלות גיוס ההון שלה עלתה, וכעת היא פועלת לצמצום חובות בסך 12 מיליארד יורו.



קמעונאית המזון ההולנדית רויאל אהולד, המפעילה את רשת המרכולים הגדולה בהולנד ואת רשת Stop & Shop בארה"ב, הודתה לאחרונה כי החטיבה האמריקאית שלה ניפחה רווחיה. בעקבות הודאה זו פתחה ה-SEC בחקירה לגבי אי סדרים בחטיבה האמריקאית Foodservice ובסוגיות נוספות הקשורות לעניין זה. השערוריה החדשה מעוררת הדים רבים באירופה ובארה"ב, וכתוצאה מחשיפת הפרשה הודיעו מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים על עזיבתם. אהולד מסרה אז כי רווחיה לשנת הכספים שהסתיימה ב-29 בדצמבר נמוכים "באופן משמעותי" מהתחזיות, וזאת על רקע דיווחים מופרזים על רווחים.



בשנה שחלפה היו מספר פרסומים שקשרו את המנכ"ל היוצא לאי סדרים בחברה. פעמיים בשנת 2002 פירסמה החברה אזהרת רווח. חברות דירוג האשראי כבר הודיעו על נקיטת פעולה כנגד החברה ומודי'ס מיהרה והורידה את דירוג החוב של החברה ל"זבל".



המנכ"ל הפורש, ון דר הוון, ביצע מעל לחמישים רכישות בעשור האחרון. הרכישה הגדולה ביותר היתה של רשת המזון האמריקאית Foodservice בשנת 2000, תמורת 3.6 מיליארד דולר. לרשת Foodservice כ-111 סניפים בארה"ב והיא מכרה בשנת 2002 ב-17.4 מיליארד דולר.



מוכרת נכסים
קבוצת המרכולים ההולנדית הודיעה היום על מכירת פעילותה בצמלאזיה כחלק מנסיונה לצמצם חובותיה שהאמירו ל-12 מיליארד דולר. מכירה זו מצטרפת להודעתה מלפני כחודש על מכירת שארית נכסיה באמריקה הלטינית. אהולד אמרה כי תמכור את פעילותה בארגנטינה, ברזיל, פרו ופרגוואי. המכירות המצרפיות של 429 המרכולים במדינות האלו היו 2.3 מיליארד יורו (2.4 מיליארד דולר) ב-2002, שהם כ-6.5% ממכירות החברה בעולם. במלאזיה תמכור החברה את פעילותה למתחרה Dairy Farm International .



חברת אהולד נוסדה בשנת 1887, כשאלברט היין החל לנהל את הצרכניה של אביו. מאז צמחה הרשת למימדים אדירים, ויש לה כעת 9,000 סניפים ברחבי העולם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully