וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ההשקעות לג מייסון ימתין להזדמנות הבאה להשקיע באקוויטי 1

עידו אלון

2.5.2003 / 11:37

בעקבות עליות המניה הוריד בית ההשקעות האמריקאי לג מייסון את המלצתו למגזר הנדל"ן בארה"ב מ"קנייה" ל"החזק"



מנייתה של קרן ההשקעות בנדל"ן אקוויטי 1 רשמה מתחילת 2003 תשואה גבוהה יחסית, עם עלייה של כ-20%. העלייה באקוויטי, שבשליטת חיים כצמן, היתה אמנם חדה, אך גם מניות הנדל"ן האחרות בארה"ב נעות השנה בעיקר מעלה. כך, לדוגמה, מדד מניות הנדל"ן (RMS) של מורגן סטנלי עלה ב-5% מתחילת 2003 - תנודה חריגה יחסית למקובל במגזר זה.



בעקבות העליות הוריד בית ההשקעות האמריקאי לג מייסון את המלצתו למגזר הנדל"ן בארה"ב מ"קנייה" ל"החזק". "הערכנו בעבר כי התשואה לשנה כולה תעמוד על 10%, וכיום מימד הסיכון גבוה יותר מאשר הפוטנציאל לעליות", אמרו בלג מייסון. בבית ההשקעות אמרו עוד כי כספים שזרמו באחרונה מקרנות השקעה הביאו את המחירים של מניות הנדל"ן אל מעבר לשווי הנכסי המוערך של החברות. "איננו רואים סיבה לעליות החדות על רקע התנאים הקשים בשוק", הוסיפו.



בלג מייסון הזכירו את התנהלות המניות ב-2002, שהחלה בזינוק של מדד RMS ב-15% עד יוני, נמשכה בנפילה של 21% עד יולי והסתיימה בתשואה של כ-4%. בחברה אמרו כי תנודתיות זו נובעת ממחזורי מסחר יומיים נמוכים של 23 מיליון מניות בכל תחום הנדל"ן, לעומת שווי שוק מצרפי של 160 מיליארד דולר. "אנו מעריכים כי הזדמנות קנייה דומה תגיע גם ב-2003", הוסיפו.



אקוויטי 1 החלה לטפס בעקבות רכישה של קרן הנדל"ן IRT בפברואר 2003, אשר הכפילה את היקף נכסיה ל-1.5 מיליארד דולר. למעשה, מדיניות הרכישות של כצמן איפשרה לאקוויטי להגדיל עצמה פי-7 בשלוש שנים. בעקבות רכישת IRT, טיפסה המניה מ-13 דולר בפברואר לשיא של 16.6 דולר, המשקף שווי שוק של כמיליארד דולר, בימים האחרונים.



הזינוק באקוויטי 1 העלה אותה מעבר לשווי נכסי של 15 דולר למניה שהעניק לה לג מייסון. בעקבות זאת, הוריד בית ההשקעות את ההמלצה למניה ל"החזק".



"אנו עדיין צופים עליות במגזר הנדל"ן ב-10-5 שנים הבאות", אמרו בלג מייסון. עם זאת הוסיפו בבית השקעות כי כניסה מחודשת למגזר היא עניין של עיתוי, לאחר תיקון מסוים במחירי המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully