וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מימן מנסה להגיע להסכם עם רון לאודר על מכירת 49% מערוץ 10 - בכפוף להקטנת ההשקעה

הארץ

2.5.2003 / 8:16

להערכת מימן, ניתן יהיה להמשיך לקיים את ישראל 10, זכיינית ערוץ 10, אם יופחתו דרישות ההשקעה בערוץ ב-100 מ' ש' - ל-225 מ' ש' לשנה



יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ 10, מנהל מו"מ מזורז עם איש העסקים רון לאודר, בניסיון להגיע להסכם ראשוני על צירופו של לאודר לערוץ 10 כבר בשבוע הבא. המו"מ החל לפני שבועיים בשיחות שקיימו מימן ולאודר בחו"ל ונמשך בימים אלה בישראל. בכוונתו של מימן להגיע להסכם, שלפיו יודיע לאודר על נכונותו לרכוש עד 49% ממניות הערוץ - בכפוף לשינויים בדרישות הרגולציה. להערכת מימן, ניתן יהיה להמשיך לקיים את ישראל 10, זכיינית ערוץ 10, אם יופחתו דרישות ההשקעה בערוץ ב-100 מיליון שקל - ל-225 מיליון שקל לשנה.



לאודר, בנה של מייסדת חברת הקוסמטיקה אסתי לאודר, הוא בעל אולפני JCS, ולפני חודשיים נהפך לשותף בערוץ תכלת המשודר בכבלים. שותפותו של לאודר בערוץ עשויה למנוע ממנו לקבל היתר להשקעה בערוץ 10. לאודר ניהל כבר בסוף 2002 מגעים לשותפות בערוץ 10, אך המגעים לא נשאו פרי.



מקורבים למימן אמרו: "המו"מ מתקדם, בשלבי החלפת טיוטות הסכמים", אך מקורבי לאודר טענו שהיו מגעים ראשוניים בלבד. מקורבים לישראל 10 אמרו כי המו"מ מתקדם, אך עדיין לא הסתיים; ישראל 10 הכחישה שמועות שנפוצו בסוף השבוע, לפיהן היא מנהלת מגעים מקבילים גם עם חברת קשת - זכיינית ערוץ 2.



בשבוע הבא מתכוונים הנאמנים של ישראל 10, עוה"ד ליפא מאיר ואלי זהר, להציג את התוכנית העסקית להפעלת הערוץ בחודשים הקרובים. הצגת התוכנית עשויה לכלול דיווח על המגעים עם לאודר.



ישראל 10 נקלעה לקשיים, וב-14 באפריל 2003 פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להגנה מפני נושים. לטענת פרקליטי החברה, נקלעה ישראל 10 לקשיים בשל שינויים בתנאי השוק ותנאי רגולציה קשים. לטענתם, הרשות השנייה ממשיכה לדרוש מהערוץ להשקיע בהפקת משדרים - סכומים בהיקפים שלא ניתן לגייס ממכירת פרסום בטלוויזיה.



מימן, המחזיק ב-51% ממניות ישראל 10, הודיע כי אינו מתכוון להמשיך ולממן את פעילות הערוץ לבדו. מימן נדרש להזרמה חודשית של 6 מיליון דולר לערוץ, בעוד בעלי המניות האחרים נמנעים מלהשתתף בהזרמה. מימן התנה את המשך הזרמת הכספים בצירופו של משקיע אסטרטגי שיוכל לקחת חלק במימון. ואולם משקיע כזה לא יוכל להצטרף, לדברי מימן, לפני שיוחלט על הקלות בדרישות ההשקעה של הערוץ.



הממשלה הקימה צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, לדיון בתלונות של ישראל 10 ובהתאמת הדרישות מזכייני הטלוויזיה המסחרית לתנאי השוק. נאמני ישראל 10 ומנהליו קיימו פגישות עם יצחקי שהבהיר להם כי לא יתקיים דיון בדרישה להקלות לפני שיוצג בפניהם משקיע המוכן ליטול חלק במימון הערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully