וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרק רוגוזין החל לחקור את עזרא הראל

רותם שטרקמן

2.5.2003 / 11:54

הראל ואנשיו סירבו בעבר להיחקר במשרדו של עו"ד רובין בנימוק שאין לו הסמכות לכך; עו"ד פנחס רובין: סרבנות החקירה של מנהלי רוגוזין נפסקה עקב צו ביהמ"ש



עו"ד פנחס רובין, המפרק של חברת רוגוזין, החל בחקירה של נושאי המשרה בחברה שהתמוטטה לפני שבועות אחדים. הדבר התאפשר לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו בעניין. עזרא הראל, שהיה בעל השליטה בחברה, נחקר במשך שעות ארוכות.



עו"ד רובין סירב אתמול להתייחס באופן פרטני לאנשים שנחקרו, אך אמר כי "סרבנות החקירה", שאיפיינה אנשי רוגוזין, נפסקה בעקבות הצו של בית המשפט. לדבריו, הנחקרים מכבדים את הצו, מגיעים לחקירות לפי דרישתו ואף עונים לשאלות. עו"ד רובין הוסיף כי החקירות נמשכות שעות ארוכות, אך הן עדיין לא מוצו.



הראל ואנשיו סירבו בעבר להיחקר במשרדו של עו"ד רובין בנימוק שאין לו הסמכות לכך. עו"ד יוסי שגב, המייצג את הראל, טען כי חקירתו עלולה להרע את מצבו של מרשו בתביעה האזרחית שהגישה נגדו חברת לאומי פיא. הראל אף פנה לבית המשפט והציע להיחקר באופן פומבי בבית המשפט, אך שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך דחתה את הבקשה.



בפנייתו לבית המשפט ביקש עו"ד רובין "לעודד" את אנשי רוגוזין להיחקר. לטענתו, בלא חקירת האנשים שמשכו בחוטים, יהיה קשה להבין את הנסיבות אשר הביאו לנפילת רוגוזין ואת מצב נכסיה כיום.



עו"ד רובין ביקש לחקור את אריה מועלם, יו"ר הדירקטוריון לשעבר ואביו של הראל; הדירקטור ומנכ"ל החברה לשעבר, מיכאל ברנע; מנחם עצמון, שלטענת עו"ד רובין היה שותף של הראל בשליטה בחברה; הדירקטור לשעבר אהרן חזן, הדירקטור לשעבר עמוס מר חיים והדירקטור לשעבר יהודה פתאל. כמו כן ביקש עו"ד רובין לחקור את רון שניידר ויוסף עדולמי, הדירקטורים שמינה יוחי שניידר, אשר רכש את החברה מידי הראל ביום שבו היה אמור להיפרע התשלום הראשון על האג"ח.



עו"ד רובין מונה למפרק של רוגוזין לאחר שלא פרעה את חובותיה למחזיקי האג"ח אשר הנפיקה. עו"ד רובין הגיש עשרה ימים לאחר מינויו לתפקיד דו"ח חמור לבית המשפט, שבו העלה תמיהות על אופן התנהלותם של מנהלי רוגוזין.



בדו"ח נאמר: "עננה רובצת על מנהלי רוגוזין בשימושם בכספי החברה ובשיקול הדעת שהתלווה לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully