וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי שיא לחברת הנפט רויאל דאץ' של ברבעון הראשון

יהודה שויצר

2.5.2003 / 13:21

החברה רשמה צמיחה של 96% ברווח הנקי ל-3.914 מיליארד דולר על רקע המלחמה בעיראק



חברת הנפט ההולנדית רויאל דאץ' של הצטרפה ליריבותיה ודיווחה על רווחי שיא ברבעון הראשון. בזכות עליית מחירי הגז הטבעי והנפט ברבעון, על רקע המלחמה בעיראק, רשמה החברה צמיחה של 96% ברווח הנקי ל-3.914 מיליארד דולר.



מוקדם יותר השבוע דיווחה אקסון מוביל, ענקית הנפט האמריקאית, על רבעון מוצלח עם זינוק של מאות אחוזים ברווחיה. החברה רשמה רווח נקי של 7.04 מיליארד דולר, או 1.05 דולרים למניה, לעומת 2.09 מיליארד דולר ברבעון המקביל.הכנסות החברה הסתכמו ב-63.8 מיליארד דולר, עלייה של 47% לעומת התקופה המקבילה.



ענקית הנפט BP רשמה זינוק של 136% ברווחיה לשיא של 3.73 מיליארד דולר ברבעון הראשון. עליית מחירי הנפט והגז הטבעי הובילה לעלייה החדה.



מחיר הנפט הגולמי זינק ב-57% במהלך הרבעון הראשון של השנה, והגיע לשיא של 40 דולר לחבית בפברואר. מחירי הגז הטבעי הוכפלו באותה תקופה. בשל כך רשמו של ומתחרות כמו אקסון ו-BP רווחים גבוהים ברבעון. אולם מסוף הרבעון החלה ירידה במחירי הנפט הגולמי, בשל נצחון ארה"ב בעיראק. משמעות הירידה איננה בהכרח פגיעה חדה ברווחי יצרניות הנפט, שכן הן עוסקות גם במכירת תוצרי לוואי מזוקקים, הצפויים לשמור על מחירים גבוהים.



ירידה חדה במחירי הנפט עם סיום המלחמה בעיראק צפויה להחליש את תוצאות חברות הנפט ברבעון השני. מחירי הנפט נסחרים עתה בכ-25 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully