וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התחזק מעט לאחר פרסום נתוני האבטלה - אך נסחר עדיין בשפל של 4 שנים

רונן סרברניק

2.5.2003 / 23:54

נסחר ב-1.1224 דולר ליורו; מול הין רושם הדולר התאוששות קלה לשער של 118.82 ין, לעומת שער של 118.69 ין אמש



הדולר נסחר ברמת שפל של ארבע שנים על רקע נתונים הולכים ומתרבים אודות ממדי ההאטה בארה"ב. הדולר נסחר בשער של 1.1224 דולר ליורו, רמת שפל שלא נראתה מאז פברואר 1999, בהתאם לשערו אמש. מול הין רושם הדולר התאוששות קלה לשער של 118.82 ין, לעומת שער של 118.69 ין אמש.



הדולר החל בנפילה החדה אמש, עם פרסום נתוני מדד מנהלי הרכש - שהעידו כי המגזר היצרני בארה"ב רשם צמיחה שלילית בחודש אפריל. מנתוני משרד העבודה האמריקאי שפורסמו היום עולה כי שיעור האבטלה בארה"ב האמיר ל-6%, משיעור של 5.8% בחודש מארס. התחזיות היו ל-5.9%. הכלכלה האמריקאית איבדה בחודש אפריל 48 אלף משרות, שיעור נמוך מהתחזיות של 62 אלף משרות.



על פי הערכות, הדולר ימשיך במגמה השלילית גם בשבוע הבא לנוכח ציפיות לפרסום נתונים שיעידו על המשך ההאטה בכלכלה הגדולה בעולם.



הגירעון האדיר בתקציב הממשלתי בארה"ב וגירעון הסחר מעוררים חששות כי המשקיעים ינטשו את השוק הפיננסי הגדול בעולם. לבריחת ההשקעות מארה"ב תורמים גם שיעורי הריבית הנמוכים - של 1.25%, המספקים תשואה נמוכה במיוחד עבור השקעות. כלכלת ארה"ב אמנם צומחת בקצב מהיר משל גוש היורו, אולם הקצב הנוכחי החזוי נמוך מ-3%-4%, הנחשבים נורמטיוויים עבור ארה"ב.



כלכלת ארה"ב חייבת למשוך כ-1.5 מיליארד דולר ביום בהשקעות על מנת לצמצם את הגירעון בחשבון השוטף, שהולך ותופח. לשם השוואה, באירופה וביפאן קיים עודף בחשבון השוטף.



הדולר נפל אמש לאחר פרסום נתונים כלכליים חלשים ממגזר הייצור בארה"ב, ואזהרה של נגיד הבנק הפדרלי מפני פסימיות שתעיק על הכלכלה האמריקאית. החולשה בדולר הוכברה לאחר שאתמול אמר נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, כי הוא צופה התאוששות של הכלכלה האמריקאית עם סיום המלחמה בעיראק, אך הזהיר כי תחושה של פסימיות וחשש עלולה לפגוע בהתאוששות.



בנאומו בפני בית הנבחרים אמר גרינספאן כי התנאים מתאימים להתאוששות מהירה במחצית השנייה של השנה בעקבות תחושת ביטחון של הצרכנים ובעקבות עלייה במספר ההזמנות. "אני ממשיך להאמין שהכלכלה צפויה להמשיך ולהתאושש בקצב מהיר יותר מאשר בקצב בו התאוששה בשנה שעברה, למרות שהתזמון וההיקף המדויק עדיין אינם ברורים", אמר גרינספאן. הנגיד מתח ביקורת על תוכנית קיצוץ המסים של הממשל, אשר תוביל להגדלת הגירעון התקציבי לממדים עצומים.



עוד דווח אמש כי המגזר היצרני בארה"ב רשם צמיחה שלילית בחודש אפריל. מדד מנהלי הרכש (ISM), רשם ירידה חדה מהצפוי ל-45.4 נקודות, מ-46.2 נקודות בחודש מארס. הירידה הנוכחית היתה חדה מהתחזיות שעמדו על 47.2 נקודות. רמה הנמוכה מ-50 מסמנת התכווצות של המגזר היצרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully