וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית StemCells עולה ב-146% לאחר פרסום תוצאות חיוביות במבחנים פרה קליניים

רונן סרברניק

2.5.2003 / 20:23

החברה דיווחה על הצלחת טכנולוגיית שחזור תאי העצב, שמטרתה לשקם מערכות עצביות של פגועי עמוד שדרה



חברת StemCells דיווחה היום על ממצאים מעודדים מהמבחנים הפרה-קליניים שערכה. המבחנים נועדו לבדוק את הצלחת טכנולוגיית שחזור תאי העצב, שמטרתה לשקם מערכות עצביות של פגועי עמוד שדרה.



בהודעה לעיתונות שפירסמה היום החברה נמסר כי עכברים פגועים שהושתלו בהם תאי גזע של מערכת העצבים רשמו שיפור בפעילויות המוטוריות. כמו כן דיווחה החברה על קשר ישיר בין השיפור לבין קליטת תאי הגזע המושתלים.



תאי גזע הם תאים בעלי יכולת התמיינות לסוגים רבים של תאים ורקמות שונים ובנוסף בעלי יכולות התחלקות ופרוליפרציה גדולות בהרבה מתאים שכבר מוינו לרקמות ספציפיות. בתחילת החודש דיווחה החברה על פטנט שקיבלה ממשרד הפטנטים בארה"ב על זיהוי תאי גזע בלבלב אשר יכולים להתמיין לתאים המפיקים אינסולין.



עם כניסתו לתפקיד של נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, התעוררו חששות במגזר הביוטכנולוגיה העוסק בתאי גזע עובריים בשל התנגדותו של הממשל הרפובליקאי-שמרני לנושאים מסוג זה. מניות רבות מחברות אלו רשמו ירידות, אך StemCells חפה מחששות אלו מכיוון שאינה משתמשת בתאי גזע עובריים.



מניית החברה עלתה ב-146% עם פרסום הדו"ח וכעת נסחרת בשווי של 1.79 דולר למניה. המניה ירדה ב-56% בשנה האחרונה וכעת החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-24 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully