וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורטהיים ופרוסיד סוגרים חשבון: פרוסיד מממשת אופציית ה-PUT בשדות מו"פ ורושמת רווח של 401 אלף שקל

גולן פרידנפלד

4.5.2003 / 9:25

האופציה ניתנה לפרוסיד בינואר כשרכשה כ-5% ממניות שדות מו"פ; הרכישה בוצעה במקביל למאבק ורטהיים על החברה עם משפחת לואיס המחזיקה ב-8.2% ממניות החברה



קרן ההון סיכון פרוסיד הודיעה לאבי ורטהיים על מימוש אופצייית ה-PUT שניתנה לה על ידו לפני כארבעה חודשים. על פי האופציה, מחייבת פרוסיד את ורטהיים לרכוש את המניות שרכשה בקרן ההון סיכון שדות מו"פ לפני ארבעה חודשים ומחיר של 2.5 שקלים למניה. פרוסיד קנתה את מרבית המניות במחיר של 2.3 שקלים למניה ומכיוון שמדובר על כ-2 מיליון מניות הרי שמדובר כאן על רווח של כ-401 אלף שקלים בתקופה של 4 חודשים.



פרוסיד רכשה את המניות בקרן ההון סיכון שדות מו"פ בעת שהתחולל מאבק שליטה בחברה בין ורטהיים לבין משפחת לואיס המחזיקה ב-8.2% ממניות החברה. בתחילת ינואר אסף ורטהיים מניות של שדות מו"פ בבורסה במטרה למנוע ממשפחת לואיס את השלמת הצעת הרכש שזו פירסמה למניות החברה. באותם ימים השלים ורטהיים את החתימה על רכישת השליטה בחברת הניהול של שדות מו"פ וכך, כאשר מצד אחד הוא חוסם את מהלך הצעת הרכש ומצד שני משתלט על חברת הניהול של הקרן הון סיכון, הצליח ורטהיים להשתלט על החברה ועל קופת המזומנים השמנה שלה העומדת על 132.7 מיליון שקלים בסוף שנת 2002.



חברת שדות מו"פ מדווחת היום על הפסד של 29 מיליון שקל בשנת 2002 לעומת הפסד של 20 מיליון שקל בשנת 2001. ההפסדים הגבוהים של החברה הם תוצאה של מחיקות בהיקף 23.4 מיליון שקל שבוצעו בגין ירידת ערך השקעותיה של החברה לעומת מחיקות בהיקף של 24.7 מיליון שקל שביצעה במהלך שנת 2001.



בסך הכל, בשלוש השנים האחרונות ביצעה החברה מחיקות בהיקף של 59 מיליון שקל בגין ירידת ערך השקעותיה. החברה רשמה רווח של 4.8 מיליון שקל בגין מימוש השקעותיה בשנת 2002, אך מנגד שילמה דמי ניהול בהיקף 9.4 מיליון שקל לחברת הניהול בה נמכרה לאבי ורטהיים לפני חודשים ספורים. הונה העצמי של החברה הסתכם בסוף 2002 ב-187.6 מיליון שקל והוא מהווה כ-98% מסך המאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully