וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

32 חברות סטארט אפ ישראליות גייסו רק 101 מיליון דולר ברבעון הראשון

צורי דאר

4.5.2003 / 10:21

לעומת 211 מ' ד' שדווחו על ידי IVC ו-143 מ' ד' שדווחו על ידי MoneyTree; כך עולה מסקר של חברת המידע להון סיכון VentureOne וחברת הייעוץ ארנסט אנד יאנג

השקעות הון סיכון בישראל ברבעון הראשון של שנת 2003 הסתכמו ב-101 מיליון דולר, אשר הושקעו ב- 32 עסקות. כך עולה מסקר של חברת הייעוץ ארנסט אנד יאנג וחברת המידע להון סיכון VentureOne.

נתונים אלה, הנמוכים ביותר לעומת הסקרים של איי.וי.סי (211 מיליון דולר) ו-MoneyTree-PWC (143 מיליון דולר), עדיין מעידים על יציבות בהשקעות לעומת רבעון קודם בו דיווחו ארנסט אנד יאנג ו-VentureOne על נתונים דומים.

גם היקף ההשקעה הממוצע נשאר יציב, והסתכם בכ-3 מיליון דולר לכל עסקה בודדת. יותר ממחצית מההשקעות ברבעון הראשון נעשו בתחום טכנולוגיית המידע. כשליש מההשקעות בוצעו בחברות בתחום הביו-טכנולוגיה ומוצרים רפואיים. כשני שליש מהעסקות ברבעון הראשון היו בחברות שכבר ביצעו בעבר סבבי גיוס.

היקף השקעות ההון סיכון בארצות הברית ירד מתחת לסכום של 4 מיליארד דולר בפעם הראשונה מזה חמש שנים, והסתכם ב-3.4 מיליארד דולר. סכום זה גויס ב-404 עסקות, ומשקף ירידה של 21% בהיקף ההשקעות - לעומת הרבעון הקודם בו גויסו 4.3 מיליארד דולר ב-434 עסקות. גובה ההשקעה הממוצעת הסתכם ברבעון הראשון ב-6 מיליון דולר, לעומת 6.6 מיליון דולר ברבעון האחרון של שנת 2002.

למרות שבמרבית התחומים חלה ירידה בהיקף ההשקעות בארה"ב, למספר סגמנטים בתחום טכנולוגיות המידע היה רבעון טוב מבחינת היקף ההשקעות. היקף ההשקעה בתחום שירותי המידע גדל ברבעון הראשון ב-70%, והסתכם ב-188 מיליון דולר. גידול בהיקף ההשקעה נרשם גם בתחום המוליכים למחצה בו נעשו מספר עסקות גדולות, כמו השקעה של 52 מיליון דולר בחברת מטריקס סמיקונדקטורס. ההשקעות בתחום התוכנה ירדו ברבעון הראשון ב-17%, והסתכמו ב-798 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully