וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התקליטים מפתחות תוכנה שתחבל בהורדה פירטית של קבצים מהרשת

סוכנויות הידיעות

4.5.2003 / 11:08

לפי "ניו יורק טיימס", אחת התוכנות תגרום למחשב להיתקע, ותחייב את המשתמשים שביקשו להוריד קבצים לא חוקיים לאתחל את המחשב ולאבד מידע שלא נשמר

חברות התקליטים הגדולות מממנות בחשאי פיתוח תוכנה שתחבל בהורדות קבצים פירטיות מהרשת, לדברי מקורות בתעשייה. כך דיווח "ניו יורק טיימס".

התוכנה אמורה לתקוף את חיבור האינטרנט של המחשבים שדרכם מתבצעת הורדת קבצים פירטית, ולהציף את הרשתות שמהן מורדים הקבצים בקבצי דמי אשר רק נראים כמו קבצי מוזיקה אולם בפועל אינם כאלה.

מארק מורגנסטרן, מנכ"ל יצרנית התוכנה אוורפיר (Overpeer), הפועלת בתמיכה של מספר חברות גדולות בתחום המדיה, הודה בפני העיתון כי ישנן דרכים רבות, חלקן "מרושעות למדי", שבהן ניתן למנוע הורדת קבצים פירטית מהרשת.

אחת השיטות שבהן צפויות חברות התקליטים לנקוט היא הפעלת תוכנית "סוס טרויאני" אשר מנתבת משתמשים שמבקשים להוריד קבצים באופן לא חוקי לאתרי אינטרנט שבהם ניתן לרכוש את קבצי המוזיקה שאותם ניסו להוריד.

שיטה אחרת גורמת למחשב להיתקע לפרק זמן קצוב הנמדד בדקות או שעות, ולגרום בכך לאובדן מידע שלא נשמר עקב הצורך של המשתמש לאתחל מחדש את המחשב.

חמש חברות התקליטים הגדולות, ויניברסל מיוזיק של ויוונדי , וורנר מיוזיק של אי.או.אל-טיים וורנר , סוני מיוזיק אנטרטיינמנט, BMG של ברטלסמן ו-EMI - כולן מספקות מימון לפיתוח תוכניות המחבלות בהורדות קבצים פירטיות מהרשת, אמרו המקורות.

המהלך של חברות התקליטים הוא האחרון במסגרת המאבק שמנהלת תעשיית המוזיקה נגד הפצה פירטת של מוזיקה באינטרנט. מאות אלפי גולשים שנכנסו לאתרי שיתוף קבצי מוזיקה קיבלו בשבוע שעבר הודעת אזהרה מטעם איגוד תעשיית התקליטים של אמריקה (RIAA) בה נאמר כי ניתן בקלות לאתר את זהותם וכי צפויים להינקט נגדם צעדים משפטיים.

עם זאת, תעשיית המוזיקה שרשמה בשלוש השנים האחרונות סדרה של נצחונות משפטיים על חברות המפעילות שירותים להחלפת קבצים באינטרנט, ספגה בחודש שעבר מהלומה קשה כאשר שופט בית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס, סטיבן וילסון, קבע בפסק דין תקדימי כי לא ניתן לראות בחברות גרוקסטר ומורפיוס אחראיות לשימוש בלתי חוקי של החלפת קבצים, שנעשה באמצעות השירות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully