וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב מכירת הזרע לווילמורן הצרפתית: החברה מוכרת נכס מקרקעין לפולאר השקעות תמורת 19.1 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

4.5.2003 / 11:21

עסקת המכירה תלויה בחתימה סופית על העברת השליטה בהזרע; 25% מהתשלום יהיו במזומן, 50% ממנו ישולמו ע"י העברת חלק מתמורת רכישת הזרע על ידי VCC והיתרה תתפרס על פני כ-5 שנים



ערב מכירת הזרע ג'נטיקס מפולאר השקעות לחברת VCC, מדווחת החברה על מכירת נכס מקרקעין לחברת פולאר השקעות במחיר של 19.1 מיליון שקל. הנכס הנמכר מתפרס על פני 19 דונמים, שעליהם שני מבני אחסון ומבנים חד קומתיים נוספים. הסכום שישולם על ידי פולאר השקעות כולל ריבית בשיעור של 45% לשנה בגין 50% מהתמורה, שאמורים להיות משולמים עד לסוף 2004. העסקה מותנית באישור האסיפה הכללית, וכן בהשלמת עסקת מכירת השליטה בהזרע לחברת VCC.



התשלום בגין נכס המקרקעין ישולם בחלקים: 25% מהמחיר (4.77 מיליון שקל) בתוספת הפרשי הצמדה למדד ישולמו במועד החתימה. 50% מהמחיר בתוספת הפרשי הצמדה ישולמו אף הם במעמד החתימה, אך בצורה של העברת הזכויות על פיקדון בו יופקדו הכספים - או מניות VCC שיוחזקו בנאמנות על ידי נאמן. הנאמן ימכור את המניות עד לסוף שנת 2004, ויעביר את התמורה שהתקבלה באופן מיידי לחברה. אם הכספים לא יספיקו לתשלום של 50% מהמחיר, יושלם הסכום החסר על ידי VCC או תמורת המניות שיהיו בחשבון הנאמנות.



על פי ההסכם, במידה שהכספים שיתקבלו לא יספיקו לתשלום 50% מהמחיר בתוספת הפרשי הצמדה למדד, יושלם הסכום החסר על ידי VCC - ובמידה שהכספים שיתקבלו מתמורת המניות יעלו על תשלום 50% מהמחיר, בתוספת הפרשי הצמדה למדד, ישולם הסכום העודף של החברה. בנוסף ישולמו 25% מהמחיר - כולל הפרשי הצמדה ב-12 תשלומים, כל שלושה חודשים - החל מתום שנתיים לחתימת הסכם המכר ועד לתום 5 שנים מחתימת הסכם המכר, בתוספת ריבית שקלית בשיעור של 4% לשנה.



פולאר השקעות חתמה בדצמבר האחרון על מסמך הבנות למכירת אחזקותיה (42.4%) בחברת הזרע ג'נטיקס לווילמורן הצרפתית (VCC) תמורת 134 מיליון שקל. העסקה התבצעה לפי שווי של 316 מיליון שקל, שהיה גבוה בכ-84% משווי השוק של החברה ביום דיווח העסקה. וילמורן החזיקה בהזרע ג'נטיקס 12.4%, ובעקבות העסקה היא תיהפך לבעלת השליטה בחברה עם אחזקה של 55%. לחברת מגדלי הזרעים, המחזיקה כ-37% בחברה, זכות סירוב ראשונה לקניית מניות פולאר במשך החודש וחצי הקרובים.



בנוסף למכירת הנכס, הודיעה הזרע על חלוקת דיווידנד בהיקף של 7.5 מיליון שקל - כאשר התאריך הקובע לחלוקה יחול בשני ביוני 2003.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully