וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון ממשיכה לקצץ

עינב בן יהודה

4.5.2003 / 12:04

מבטלת תשלום קובע עבור שעות נוספות לעובדים בשכר גלובלי; מעתה יקבלו העובדים פחות מ-24 שעות נוספות בחודש, שכר רק עבור השעות שיבצעו בפועל

חברת פלאפון, המעסיקה כ-4,000 עובדים, ממשיכה בצעדיי התייעלות. לאחרונה הודיע מנכ"ל החברה יעקב גלברד לעובדים כי יבוטל מרכיב התשלום בגין שעות נוספות לעובדים המקבלים שכר גלובלי, ומעתה יקבל כל עובד תשלום עבור השעות הנוספות אותן עבד בפועל - כך נודע ל-TheMarker.

במכתב שנשלח לעובדים, כותב גלברד שהחל מחודש מאי תיערך בדיקה שוטפת של מספר השעות הנוספות המבוצעות בפועל על ידי עובדי החברה המתוגמלים על בסיס גלובלי. כל עובד המתוגמל על בסיס גלובלי אשר יבצע פחות מ-24 שעות נוספות חודשיות בממוצע, תוחלף לו מתכונת העבודה הגלובלית, והוא יקבל תשלום עבור השעות הנוספות שיבצע בפועל, עד לתקרה של 30 שעות נוספות בחודש.

עד עתה היה מקובל בפלאפון, כמו בחברות רבות נוספות, כי שכרם של עובדים המתוגמלים גלובלית כלל מרכיב עבור השעות הנוספות כאשר מרכיב זה היה קבוע ללא קשר לכמות השעות הנוספות שביצע העובד. כעת יבוטל מרכיב זה בשכרם של העובדים והם יקבלו תשלום עבור השעות הנוספות שביצעו בפועל, עד לתקרה של 30 שעות נוספות בחודש. עבודה מעבר למכסת 30 השעות הנוספות בחודש טעונה אישור מנהל החטיבה ובהעדר אישור מראש אינה מותרת ולא תתוגמל.

עובדים בחברה ציינו כי מהלך זה גורם לפגיעה משמעותית בתנאי העסקתם, וזאת לאחר צעדי התייעלות אחרים בהם נקטה החברה בשנתיים האחרונות בינהם ביטול זקיפת רכב לבעלי רכב חברה, ביטול מועדון הרווחה לעובדים, הגבלת שיחות ממכשירי הטלפון הנייד, ביטול הביטוח הרפואי המשלים ועד.

במכתבו מציין גלברד "אנו מצויים בתקופה בה מחד אנו עושים מאמצים רבים להגברת המכירות ומאידך אנו מתייעלים, חוסכים ומצמצמים כמעט בכל תחום. ברבעון האחרון של 2002, לאור שחיקה גבוהה במכירות, נאלצנו לצמצם תקנים במטה החברה, דבר שהביא, לקיטון תשומות וכל תקן נוסף קיבל חשיבות רבה יותר".

"במסגרת מגמה זו החליטה הנהלת החברה להביא למיצוי מלא את השעות המשולמות הפוטנציאליות של עובדי החברה הגלובליים... אני מקווה שתקבל/י בהבנה את הצעד הזה שאמור להביא לגידול בתפוקות,קידום החברה במעבר לרווחיות, איתנות פיננסית ומניעת הצורך בפעילויות צמצום נוספות בעתיד".

בתגובה לפניית TheMarker מסר גלברד כי מטרת הצעד הנוכחי לעשות שימוש מושכל בשעות הנוספות, וזאת בהתאם לתוכנית העבודה של החברה.

בשנת 2002 דיווחה החברה על גידול של 5% בהכנסותיה ל-3.975 מיליארד שקל בהשוואה להכנסות של 3.788 מיליארד שקל ב-2001. ההפסד הנקי ב-2002 הסתכם ב-147 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 449 מיליון שקל ב-2001 - ירידה של 67%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully