וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח: השחרים מגיבים להיחלשות הדולר בעליות של יותר מ-1%; התשואות בטווח הארוך יורדות ל-8.4%

אילן מוסנאים

4.5.2003 / 18:01

הדולר נסחר ברמה של 4.488 ש' במסגרת האופציות; האפיק השקלי מגיב לחדשות החיוביות מסוריה ולתוכנית האוצר להפחית את היקף הגיוסים; ירידות של כ-1% בצמודי הדולר; לרשימת קרנות הנאמנות המשקיעות באג"ח מדינה



האופוריה בשוק ההון המקומי לא פוסחת על שוק האג"ח. בשעה זו נרשמות עליות חדות באפיק השקלי, איגרות החוב צמודות המדד נסחרות במגמה מעורבת ואילו צמודות הדולר נסחרות בירידות חדות.



פעילים בשוק מסבירים כי העליות החדות באפיק השקלי נרשמות על רקע היחלשות הדולר ביום שישי, והבוקר במסחר באופציות לרמה של כ-4.488 שקלים, ולנוכח הכותרות החדשותיות בעיתוני הבוקר. בעיתונים פורסם כי ארה"ב דורשת מסוריה להסיג את החיזבאללה מגבול הצפון וכן לסגור את משרדי ארגוני הטרור בדמשק. תקווה מעוררת גם הידיעה כי שרון ורה"מ הפלשתיני אבו מאזן צפויים להיפגש בימים הקרובים.



לאופטימיות בשווקים תורמת גם החלטת הממשלה להקטין את היקפי הגיוס הסחיר שלה ב-2 מיליארד שקל בכל אחד מהחודשים מאי ויוני וכן להגדיל את החלק של הגיוס השקלי על חשבון הגיוס הצמוד למדד ולהאריך את הטווחים בהם יתבצע הגיוס.



השחרים נסחרים בעליות של יותר מ-1% בממוצע כאשר בטווח הארוך נרשמות עליות של כ-2%. התשואות בטווחים הארוכים יורדות לרמות של כ-8.4%-8.5%. הגילונים, נושאי ריבית שקלית משתנה, נסחרים בעליות של כ-0.4% בממוצע והמק"מים נסחרים בעליות של כ-0.2%. איגרות החוב הצמודות למדד מסוג גליל נסחרות במגמה מעורבת, ואילו איגרות החוב הצמודות לדולר מסוג גלבוע מגיבות להיחלשות הדולר בירידות של כ-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully