וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוטכנולוגיה כללית מתעדכנת אחרי 20 שנה: תשנה את שמה ל-Savient; "השם הישן שלנו גורם לבלבול"

גתית פנקס

4.5.2003 / 12:28

לדברי החברה, השם הישן אינו משקף מסר של מומחיות בשוק התרופות; בטבע דוחים הערכות על רכישה אפשרית של ביוטכנולוגיה; המנכ"ל סים פאס קיבל ב-2002 חבילת שכר של 560.5 אלף ד'



חברת ביוטכנולוגיה כללית החליטה כי שמה, שניתן לה בעת שנוסדה לפני יותר מ-20 שנה, אינו מייצג עוד את עיסוקה הנוכחי. החברה החליטה באחרונה לשנות את שמה ל-Savient Pharmaceuticals.



"לפני 20 שנה הוקמנו כדי לפתח מוצרי הנדסה גנטית לבני אדם ובעלי חיים. למרות שאנחנו עדיין עוסקים בכך ורואים את הפוטנציאל בתחום, הפכנו לרווחיים וצומחים דווקא בעקבות תעשיית התרופות בה אנחנו עוסקים במוצרי נישה", אומרים בחברה. "השם הנוכחי שלנו גורם לבלבול בקהילה העסקית, שכן 'ביוטכנולוגיה כללית' אינה מתיישבת עם התמחות ומומחיות בתחום התרופות". השם Savient, מסבירים בחברה, משקף טוב יותר את המעמד הדינמי של החברה. משמעות המילה היא וריאציה של Savant - משכיל, מלומד וחכם.



את שינוי השם תביא החברה לאישור אסיפת בעלי המניות שלה, שתתקיים ב-17 ביוני בניו יורק.
לאחרונה נשמעו הערכות לפיהן ענקית התרופות הגנריות הישראלית טבע , שכבר צומחת עשרות שנים באמצעות גידול חיצוני, בודקת בתקופה האחרונה את רכישת חברת הביופרמצבטיקה ביוטכנולוגיה כללית. ההערכות היו כי במסגרת זו העבירה באחרונה טבע לביוטכנולוגיה כללית הצעה לרכוש אותה לפי מחיר של 5 דולרים למניה, המשקף לחברה כולה שווי של כ-300 מיליון דולר - פרמיה של כ-30% על מחיר המניה כיום. בביוטכנולוגיה כללית סירבו בסוף השבוע להגיב לידיעה, ובחברת טבע הכחישו את הדברים.



ביוטכנולוגיה כללית אינה נמצאת בתקופה קלה: לאחר סיום פרשת התיקון לאחור של התוצאות הכספיות, שני המוצרים הראשיים שלה - האוקסנדרין והביו-טרופין (הורמון הגדילה) סובלים מבעיות בשוקי היעד. לגבי מכירות הביו טרופין, החברה הזהירה בתחילת השנה שעברה כי הללו ייפגעו כתוצאה ממדיניות פיקוח מחירים בשוק היפאני - השוק העיקרי למוצר. ההשקה של הטבע טרופין בארה"ב, במסגרת שיתוף הפעולה בין טבע וביוטכנולוגיה כללית, צפויה להתחיל בקרוב -וביוטכנולוגיה תזכה לתגמולים מטבע על מכירות המוצר.



בעלי המניות של ביוטכנולוגיה כללית אף יתבקשו לאשר באסיפה מינויים של שני דירקטורים חדשים במקומם של דן טולקובסקי ואלן רוזנפלד. טולקובסקי (81), מפקד חיל האוויר ומנהל משותף של דסק"ש לשעבר ושותף בקרן ההון סיכון אתנה, שימש בשנות ה-80 כיו"ר ומנכ"ל חברת ביוטכנולוגיה כללית. רוזנפלד (69), פרופסור באוניברסיטת קולומביה, החליט לפרוש כדי להתמקד בפעילותו האקדמית. במקומם של השניים ימונו ג'רני היווארד-סורי (60) וסטיבן ג'יג'ר (58).



בעלת המניות הגדולה של ביוטכנולוגיה כללית היא אורבימד וחברות בנות שלה, המחזיקות ב-8.1% ממניותיה (בשווי של 18.6 מיליון דולר) ומלון פיננשל שמחזיק ב-5.1% מהחברה ששוויים בשוק הוא 11.7 מיליון דולר. סים פאס, יו"ר ומנכ"ל החברה, מחזיק בכ-1.7% מהחברה בהכללת האופציות שברשותו וכל הדירקטורים והמנהלים בחברה - קבוצה של 15 אנשים - מחזיקים ב-3.6%, בהכללת האופציות בנות מימוש מיידי.







משכורתו השנתית של ד"ר פאס ב-2002 היתה 445.5 אלף דולר - עלייה מ-2001 כתגמול על השלמת רכישת מיילוס. בינואר 2003 הוחלט על העלאה של 4% נוספים במשכורתו של פאס, ל-463.4 אלף דולר, הפעם בזכות רכישתה של חברת רוזמונט בספטמבר 2002. בינואר 2003 קיבל פאס בונוס של 115 אלף דולר נוספים עבור 2002, נמוך ב-24 מיליון דולר מהמתוכנן - שכן הוחלט כי היתה זו "שנה קשה" על ידי ועדת השכר והתגמולים. כלומר, חבילת השכר של פאס השנה כללה 560.5 אלף דולר בבונוס ומשכורת בסיס, וכן 95.1 אלף אופציות במחיר מימוש של 7.7 דולרים - שהן מחוץ לכסף.



בינואר עודכנו כלפי מעלה אף משכורות נוספות, וביניהן זו של דב כנר - סמנכ"ל בכיר בחברה ומנהל ביוטכנולוגיה כללית ישראל, שב-2002 קיבל 324.9 אלף דולר כולל בונוס (שכר בסיס של 259.3 אלף דולר), וב-2003 הוא צפוי לקבל 272.3 אלף דולר.



שווי השוק של החברה הוא 230 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק. ברבעון הראשון של השנה, שאת תוצאותיו פירסמה ביום חמישי האחרון, החברה רשמה הכנסות של 28 מיליון דולר ורווח של 3 מיליון דולר, או 5 סנטים למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully