וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת ארגוני העצמאים קוראת לבעלי עסקים להגיש תביעות פיצויים נגד ההסתדרות בגין נזקי השביתה

עינב בן יהודה

4.5.2003 / 12:51

ההסתדרות: החוק פוטר מאחריות את העובדים וארגון העובדים במקרה של שביתה חוקית; מומחה לדיני עבודה: ניתן לטעון כי מדובר בשביתה לא חוקית



לשכת אירגוני העצמאים בישראל (לה"ב) קוראת היום, באמצעות מודעות בעיתונים, לעצמאים נפגעי השביתה להגיש פירוט מלא של הנזקים שנגרמו להם עקב השביתה לצורך הכנת תביעת נזיקין נגד ההסתדרות. לצורך כך, הקימה לה"ב מטה בקרת נזקי השביתה. לה"ב תעמיד לרשות הפונים ייעוץ וטיפול משפטי להכנת והגשת התביעות.



לדברי זאב וינר, נשיא לה"ב, הוחלט לסייע לפונים בהגשת תביעות פיצויים בגין נזקי השביתה בעקבות פניות רבות של עצמאים שנפגעו ממנה. "בעקבות חוות דעת שקיבלנו ממשפטנים החלטנו לפנות לנפגעי השביתה על מנת לסייע להם להגיש תביעות כנגד ההסתדרות. אין מי שלא נפגע מהשביתה. קיבלנו מאות פניות של עצמאים שנאלצו לפטר עובדים, ושעומדים על סף קריסה בגלל הנזקים הכלכלים שנגרמו להם בעקבות השביתה".



לדברי עו"ד דורית טנא, מהמחלקה המשפטית של ההסתדרות, סעיף 62 לפקודת הנזיקין פוטר מאחריות נזיקית את העובדים וארגון העובדים במקרה של שביתה, כל עוד זו היתה חוקית. "בעבר הוגשו תביעות מסוג זה אבל הן בוטלו. בית המשפט מבין כי לא ניתן להגביל את זכות השביתה".



עו"ד נחום פינברג, מומחה לדיני עבודה, מציין כי "במקרה שמדובר בשביתה נגד הריבון ולא נגד המעביד מדובר בשביתה לא חוקית. בשביתה הנוכחית שבתה ההסתדרות נגד כוונת הכנסת, הריבון, להעביר התוכנית הכלכלית בחקיקה. גם אם תצליח ההסתדרות להדוף טענה מהותית זו עדיין קיימת שאלת המידתיות. האם לגיטימי לסגור את נתב"ג לאחר סיום השביתה ולהמשיך את העיצומים בנמלים?".



לדברי פינברג, אם אכן יתממשו איומי בעצמאים לכלל תביעה, יעורר הדיון המשפטי בתביעה זו שאלות יסוד בתחום המשפט. "להערכתי בית המשפט העליון יחפש את הדרך לקבוע גבולות לשביתה במדינה דמוקרטית, ללא צווי חירום".






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully