וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה עסקת טורבוביץ' למכירת החזקות הכבלים בערוץ הספורט

רוני קורן-דינר

4.5.2003 / 13:09

הערכות: טורבוביץ' איבד עניין בעסקה בעיקר נוכח הפער בין שווי ערוץ הספורט הרגיל לבין מצבו הכספי של הערוץ

נשיא דסק"ש לשעבר, יורם טורבוביץ', חזר בו מכוונתו לרכוש 60% מחברת JCS ספורט, המפיקה את ערוץ הספורט וערוץ 5+ (ערוץ הספורט בתשלום). טורבוביץ' היה אמור לרכוש למעשה את המניות מחברות הכבלים, שהשאירו לעצמן אופציה לרכישת 60% מהחברה כאשר נאלצו להוציא את ערוץ הספורט למפיק חיצוני בשנת 1996.

העסקה היתה אמורה להיחתם ביום חמישי האחרון, בנוכחות מנהלי חברת JCS ספורט, מנכ"ל חברת הכבלים הממוזגת רם בלניקוב וסמנכ"ל השיווק והתוכן עמית לוין, יורם טורבוביץ', והיועצים המשפטיים של כל הצדדים. ואולם, טורבוביץ' לא הופיע לישיבה ומסר כי לא ישלים את העסקה.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של טורבוביץ', ואולם גורמים בחברות הכבלים וב-JCS ספורט מעריכים כי איבד עניין בעסקה בעיקר נוכח הפער בין שווי ערוץ הספורט הרגיל (כ-16 מיליון דולר) לבין מצבו הכספי של הערוץ וחובות חברות הכבלים והלוויין כלפיו. גורמים אחרים העריכו כי מדובר ב"תרגיל" השהייה, וכי לא סביר שהעסקה תתפוצץ בשלב כה מתקדם ולאחר שהנתונים הכספיים היו ידועים מזה זמן רב.

ערוץ הספורט מופק בתקציב של כ-8 מיליון דולר - חמישית מהתקציב שעמד לרשותו עד לפני כשנה וחצי. זאת, בשל חובותיהן הכבדים של חברות הכבלים והלוויין לבנקים. הנכס העיקרי של חברת JCS ספורט כיום הוא ערוץ 5+, אשר חברות הכבלים והלוויין משלמות לה עבור כל אחד מכ-200 אלף המנויים שלו מדיי חודש.

חברות הכבלים החברות אף נקנסו בסכום של כ-1.5 מיליון שקל על כך שהפרו את חובתן שלא לפגוע בערוץ הספורט לעומת תכני ערוץ 5+, ובביהמ"ש תלויה ועומדת תביעה ייצוגית (שטרם אושרה) בסך כ-2 מיליון שקל של צופים אשר טוענים כי חברות הכבלים והלוויין דיללו במתכוון את תכני ערוץ הספורט הרגיל, בניגוד להתחייבויותיהן, על מנת למשוך צופים לערוץ הספורט בתשלום. חובות הכבלים והלוויין לערוץ הספורט מגיעים לסכומים גבוהים הרבה יותר: חברת הכבלים תבל חייבת לערוץ 3 מיליון דולר, אולם כיוון שהיא נמצאת תחת צו הקפאת הליכים, חוב זה מוקפא; שאר חברות הכבלים מפגרות בתשלומים לערוץ בסכומים המצטברים לכמיליון דולר, ואילו YES חייבת אף היא מיליון דולר לערוץ הספורט.

חברות הכבלים אינן מסוגלות מבחינה כלכלית לממש את האופציה לרכישת מניותיהן ב-JCS ספורט כעת, וגם בעלי המניות האחרים בחברה (רון לאודר, אביב גלעדי ומנכ"ל החברה מיילן טנזר) מתקשים להזרים לה מימון. ואולם, בכיר בחברת JCS ספורט העריך כי במחיר שהוצע, יימצא קונה אחר תוך זמן לא רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully