וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות התוכנית לקיצוץ במסים בארה"ב שמגישים ראשי הרפובליקאים לבית הנבחרים - למעלה מטריליון דולר

סוכנויות הידיעות

4.5.2003 / 13:37

העלות - לעומת של 726 מיליארד דולר לפי תוכנית הנשיא בוש, וקרוב לכפליים מ-550 מיליארד הדולר שאושרו לכך על ידי הקונגרס במסגרת התקציב, לפי מחקר חדש



עלות הצעת התוכנית לקיצוץ במסים שמגישים ראשי המפלגה הרפובליקאית לבית הנבחרים תהיה למעלה מטריליון דולר על פני עשר שנים, לעומת עלות של 726 מיליארד דולר לפי תוכנית הנשיא בוש, וקרוב לכפליים מ-550 מיליארד הדולר שאושרו לכך על ידי הקונגרס במסגרת התקציב בחודש שעבר.
כך עולה ממחקר חדש של המרכז לתקציב ועדיפות במדיניות (Center on Budget and Policy Priorities) מוושינגטון.



במסגרת התוכנית שהוצגה ביום חמישי על ידי חבר בית הנבחרים הרפובליקאי, ביל תומאס, יזכו משלמי מסים אמידים להקלות מס משמעותיות יותר לעומת אלה שנכללות בתוכנית שהציע נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש. כך עולה ממחקר חדש נוסף שנערך על ידי המרכז למדיניות מס של המכון האורבני (Urban Institute) ומוסד ברוקינגס (Brookings Institution).



עוד עולה מהמחקר כי בעלי הכנסות של פחות מ-50 אלף דולר בשנה צפויים להקלות מס קטנות יותר במסגרת התוכנית של ראשי הרפובליקאים, לעומת התוכנית שמציע בוש. ההיפך נכון לגבי בעלי שכר של למעלה ממיליון דולר בשנה, אשר צפויים ליהנות מהקלה משמעותית יותר בנטל במס.



ההבדל העיקרי בין שתי התוכניות הוא כי תוכנית בוש צפויה להביא לביטול מרבית המס המוטל על רווח מדיווידנד, אך לא יכלול שינוי של המס המוטל על רווחי הון. התוכנית שתוגש לבית הנבחרים צפויה לכלול הורדה של המס על רווחי הון, העומד כיום בדרך כלל על 18%-20%, לרמה של 15% במקביל להורדה של המס המוטל על רווח מדיווידנד (המגיע כיום עד לרמה של 38.5%) גם כן לרמה של 15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully