וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': אם אמדוקס תרכוש מבל קנדה הבעלות המלאה ב-Certen היא תוסיף להכנסותיה כ-100 מ' ד' בשנה

גתית פנקס

4.5.2003 / 14:21

הסיבה: כיום יש לאמדוקס 10% מהחברה ואם תרכוש את האחוזים הנותרים מבל קנדה היא תוכל לאחד אותה בדו"חות; ביולי יש לאמדוקס אופציה להמיר אג"ח ולעלות לאחזקה של 45%;



בחודש יולי 2003 תוכל ענקית הבילינג אמדוקס להחליט האם היא מעוניינת להגדיל את חלקה במיזם Certen שהוקם בינואר 2001 בשיתוף עם חברת בל קנדה, כך שהחזקתה בו תעלה מ-10% כיום ל-45% ללא עלות נוספת. לדברי טל ליאני, אנליסט בכיר בבית ההשקעות מריל לינץ', הסיכוי לכך שאמדוקס תרכוש את Certen הוא גבוה.



מיזם Certen עוסק באספקת פתרונות של חיוב וטיפול בלקוחות בצורת אאוטסורסינג, שמשרתת גם חברות בנות של בל קנדה וגם חברות אחרות חיצוניות. כיום מחזיקה אמדוקס ב-10% מהון מניות Certen, ובל קנדה ב-90% הנותרים. הגדלת ההחזקה ביולי 2003 תוכל להתרחש באמצעות אג"ח להמרה שברשותה. יצוין, כי בינואר 2004, לפי תנאי ההסכם המקוריים, תהיה לאחת החברות אופציה לרכוש את Certen כולה לאחר מו"מ בין הצדדים.



"תאריך מימוש האופציה קרב", אומר ליאני בדו"ח חדש. "כיום, הכנסותיה של אמדוקס מהמיזם מגיעות ל-150 מיליון דולר בשנה בזכות מכירת ציוד ושירותים, וסכום זה צפוי להערכתנו לרדת עד סוף השנה הנוכחית. ואולם, אם החברה תממש את זכותה לרכישה מלאה של Certen, היא תוכל לאחד את תוצאותיה בדו"חות שלה כך שההכנסות יהיו 250 מיליון דולר לשנה - עלייה של 100 מיליון דולר מהיום.



האם רכישת הבעלות המלאה היא חיובית לאמדוקס? שואל ליאני ועונה כי התשובה הפשוטה היא "כן", וכי עסקה מעין זאת תוכל להשפיע לטובה על השורה התחתונה שכן לדברי בל קנדה Certen היא רווחית.



כדי לנסות ולמצוא את המחיר שתשלם אמדוקס אם תרכוש את הבעלות המלאה על המיזם, הוא משלב בין מספר נתונים. ההחזקה בגובה 10% כיום רשומה בספרי אמדוקס כ-7 מיליון דולר ובנוסף, האג"ח להמרה שיביא אותה להחזקה של 45% רשום כ-55 מיליון דולר, מה שמשקף שווי של 160 מיליון דולר ל-Certen. אם כך, רכישת 55% הנותרים כדי להגיע לבעלות מלאה יהיו במחיר של כ-88 מיליון דולר (יצוין, כי מדובר במחיר שהוא לפני מו"מ כלשהו בין הצדדים).



אם אומנם Certen מייצרת הכנסות של 250 מיליון דולר לפי הערכתנו, אומרים במריל לינץ', ובהנחה שאמדוקס תתפעל את החברה בשיעור רווח תפעולי של 10% (לעומת 17% אצל אמדוקס עצמה), הרי שהרווח יהיה 18 מיליון דולר (תחת הנחת מס של 30%). שווי של 160 מיליון דולר מגלם מכפיל רווח של 9, ומבחינת המשקיעים העובדה שאמדוקס עצמה נסחרת במכפיל 17 ורוכשת חברה עם מכפיל נמוך יותר, היא חיובית.



באחרונה העלה בית ההשקעות מריל לינץ' את ההמלצה למניה ל"קנייה". מחיר היעד למניה הוא 20-22 דולר (מכפיל רווח של 20), גבוה ב-8.5%-19.5% ממחירה הנוכחי. שווי השוק של אמדוקס בבורסת ניו יורק הוא כ-4 מיליארד דולר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully