וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב ניסן כהן על הרבעון האחרון בטאואר: רשמנו שני הישגים - גידול במכירות ה-Fab 1 ותזרים חיובי של כ-4 מ' ד' מפעילותו

אלי דניאל

4.5.2003 / 14:19

החברה תודיע בקרוב על הזמנות ייצור משותף אסטרטגי נוסף; למעלה מ-90% מהתמורה בגין הייצור לשותפים האסטרטגיים יהיו במזומן והיתרה תקוזז מהמקדמות שהועברו; טרם הוחלט כיצד יגויסו כ-22 מ' ד'



יצרנית המוליכים למחצה, חברת טאואר סמיקונדקטור , דיווחה היום על גידול בהכנסותיה לרבעון הראשון של שנת 2003 במקביל לגידול בהפסדיה.



ד"ר יואב ניסן כהן, מנכ"ל משותף בחברה, התייחס לתוצאותיה של טאואר ברבעון הראשון של השנה - הפסד נקי של כ-14.4 מיליון דולר במחזור מכירות של כ-12.6 מיליון דולר, ומסר ל-TheMarker כי "מבחינתנו הרבעון הראשון היה רבעון חיובי בשתי נקודות עיקריות: פעילות ה-Fab 1 ממשיכה לצמוח, ואנחנו רואים כי ברבעון השני צפוי לחול שיפור נוסף בפעילות זו בהשוואה לרבעון החולף. מעבר לזה, קשה מאוד לתת תחזיות לתקופה של יותר מרבעון אחד קדימה; הנקודה השנייה נוגעת לתזרים המזומנים החיובי מפעילותו השוטפת של ה-Fab 1, תזרים שמסתכם בכמעט 4 מיליון דולר".



טאואר דיווחה לפני מספר שבועות על קבלת הזמנות ייצור ראשונות מחברת אליאנס סמיקונדקטור, אחת מארבע השותפות האסטרטגיות של טאואר - אשר ביקשה מהחברה הישראלית לייצר עבורה שבבים בגיאומטרית 0.18 מיקרון. בהקשר זה מסר ניסן כהן כי "אליאנס היא השותף האסטרטגי הראשון אשר מסר לטאואר הזמנות ייצור, ובימים הקרובים נדווח על קבלת הזמנה משותף אסטרטגי נוסף".



לדברי ניסן כהן, "המוצרים הנמצאים על קו הייצור של ה-Fab 2 ומיועדים לשותפים האסטרטגיים הם מוצרים אשר למעלה מ-90% מהתמורה בגינם תתקבל במזומנים, בעוד שהיתרה תקוזז מהמקדמות אותן העבירו לנו השותפים האסטרטגיים בהתאם להסכמים עמם". בעניין פעילות ה-Fab 2, הוסיף ניסן כהן כי "אנחנו מאמינים שכבר בתחילת השנה הבאה נגיע לייצור של עשרת אלפים פרוסות, מה שיאפשר לנו איזון תזרימי במפעל זה".



בהתייחסו לדרישה לגיוס כ-22 מיליון דולר עד לחודש אוגוסט 2003, דרישה אשר הועלתה במסגרת ההסכם המתוקן עם השותפים האסטרטגיים - הסכם אשר בעלי המניות של החברה יתבקשו לאשרו ב-14 במאי 2003, אמר ניסן כהן כי "עדיין לא ברור אם נעשה גיוס הון רגיל משוק ההון, או שנמכור מניות של חברת סייפן בה אנחנו מחזיקים. אנחנו מודעים לזה שקשה למצוא היום משקיע פרטי שישקיע סכום כזה".



בהתייחסו למספר המועסקים כיום בחברה, ציין ניסן כהן כי "כיום עובדים בטאואר כ-1,300 עובדים, מתוכם כ-450 עובדים מועסקים במפעל ה-Fab 1 והשאר במפעל ה-Fab 2". לדברי ניסן כהן, "מבחינה פנימית - שני המפעלים מנוהלים כשתי חברות נפרדות. יש הפרדה ועצמאות לשניהם".



ניסן כהן עתיד לסיים את כהונתו בחברה בתחילת יוני 2003, עת כרמל ורניה ימונה לתפקיד יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל. בסכמו את כהונתו בחברה, אומר ניסן כהן כי "עברתי 10 שנים עם עליות וירידות. החזון בכל השנים הללו היה להגיע למצב של Fab מודרני, ויש לי הרגשת סיפוק גדולה לעזוב כעת. בכלל, שינוי הנהלה הוא דבר חיובי - ואני לא יכול לאחל שינוי שמתבצע בצורה יותר טובה מהשינוי שאנחנו עושים בטאואר".



על האפשרות שהוא ורפי לוין ימשיכו לייעץ לחברה, אמר ניסן כהן כי "לכל אחד יש תוכניות. בינתיים, יש גם דיבורים על המשך עבודה משותפת בתחומים בהם זה חשוב. נעמוד לעזרת ההנהלה החדשה כשזה יידרש. טאואר היא כמו בייבי שגידלנו, ונמשיך לדאוג לה גם בעתיד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully