וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבים": בשל החזרת התקרה על תשלומי ביטוח לאומי מומלץ לדחות מתן בונוס לעובדים

עינב בן יהודה

4.5.2003 / 15:47

בחברה ממליצים לדחות מתן הבונוס למועד רחוק ככל האפשר מיום השבת תקרת דמי הביטוח הלאומי - ה-1 ביולי; מעריכים כי דחייה זו תוביל לחיסכון של עד 10% בחודש



לאור ההחזרה המתוכננת של תקרות התשלומים לביטוח לאומי ומס בריאות ב-1 ביולי 2003 ממליצים בקבוצת "חשבים" לדחות הענקת בונוסים שנתיים לעובדים. להערכת רו"ח עופר פרץ, ראש תחום מיסוי בחברה, דחייה זו עשויה להביא לחיסכון של עד 10% בתשלום מס לכל חודש דחייה.



תקנות הביטוח הלאומי קובעות כי החל בינואר 2003 כל תשלום נוסף לעובד (בונוס), ששיעורו 25% או יותר ממשכורתו החודשית הרגילה של העובד, ייוחס לחודש התשלום ול-11 החודשים שקדמו לו. תשלום נוסף, שישולם לעובד שעבד אצל מעבידו פחות מ-11 החודשים שקדמו לחודש שבו שולם, יחולק למספר החודשים שבהם עבד בפועל.

"מטרת תקנות אלה היא מניעת התחמקות מתשלום דמי ביטוח לאומי ובריאות מלאים בגין הכנסות חד פעמיות מעבודה, הקשורות לתקופות העבר", אומר פרץ. "אילו צורף הסכום הנוסף לשכר הרגיל היה גורם הצירוף לחיוב מירבי בדמי ביטוח לאומי ובריאות עד לתקרה החודשית. מאחר שיש כוונה לבטל את תקרת תשלומי הביטוח הלאומי תחזור כדאיות ניצול תקנה זו לתוקף ולכן מומלץ לדחות מתן בונוס, מענק השתתפות ברווחי המעביד או כל הטבת שכר אחרת למועד רחוק ככל האפשר מיום השבת תקרת דמי הביטוח הלאומי. כך תיוחס דחייה למועד רחוק ופרישה גדולה יותר למספר חודשים גדול יותר, וכל התשלומים, שיחרגו מן התקרה, לא יחויבו בדמי ביטוח לאומי", הוא מוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully