וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט דוחה הטענה שלפיה זכות סירוב על מניות הבינלאומי אינה מעניקה זכות סירוב על מניות פיבי

שלומי שפר

4.5.2003 / 15:42

דיסקונט, באמצעות עו"ד ניר כהן, טוען כי זכות הסירוב בעסקה במניות של חברה שנרכשות באמצעות רכישת חברת האחזקות שלה מעוגנת בפסיקה של ביהמ"ש העליון



בנק דיסקונט שלח ביום ה' מכתב לנציגי משפחת ספרא וקבוצת בינו-ליברמן, בו הוא דוחה את טענתם, שלפיה זכות סירוב על מניות הבינלאומי אינה מעניקה זכות סירוב על מניות פיבי . דיסקונט, באמצעות עו"ד ניר כהן, טוען כי זכות הסירוב בעסקה במניות של חברה שנרכשות באמצעות רכישת חברת האחזקות שלה, מעוגנת בפסיקה של ביהמ"ש העליון.



לפני כמה ימים שלח דיסקונט מכתב לעו"ד של משפחת ספרא יעקב נאמן, ולעו"ד של קבוצת בינו-ליברמן, פנחס רובין, בו נטען כי לבנק זכות סירוב ראשונה על העסקה לרכישת השליטה בבנק הבינלאומי. בינו-ליברמן רוכשת את הבינלאומי תמורת 90 מיליון דולר, באמצעות רכישת השליטה בפיבי. דיסקונט טען לזכות סירוב ראשונה על מניות הבינלאומי, מאחר שהאחזקה העיקרית של פיבי הן 48% ממניות הבינלאומי.



דיסקונט טוען כי בעסקת הערוץ הרוסי, בה התעוררה שאלה משפטית דומה, ייצג משרדו של נאמן את הצד שטען כי מכירת מניות של חברת אחזקות שבבעלותה אחזקה אחת עיקרית, כמוה כמכירת המניות של החברה המוחזקת. בתגובה ששלח נאמן לכהן ביום ו' הוא טען כי המקרים אינם זהים, שכן לפיבי אחזקות רבות נוספות.



דיסקונט דרש במכתב לקבל את זכות הסירוב לכל המאוחר היום ב-12:00; נאמן דחה דרישה זו על הסף. ההערכות בענף הן כי דיסקונט נחוש לקבל את זכות הסירוב, גם אם העניין יידרש להגיע לבית המשפט. בענף אומרים כי בדיסקונט לא יירתעו מדבריו של גלעד, אם בבנק סבורים שיש להם סיכוי של ממש לרכוש את השליטה בבינלאומי.



בעבר רצו בדיסקונט לרכוש את הבינלאומי לפי ההון העצמי שלו, כך שרכישה בחצי המחיר תתקבל בברכה. במכתבו מיום ה' מזכיר דיסקונט כי ברוב ההתייחסויות לעסקה בתקשורת דובר על כך שמועברת השליטה בבינלאומי ולא בפיבי. נאמן טען כי המדינה, שהיא בעלת השליטה בבנק, פסלה את רעיון רכישת הבינלאומי על ידי דיסקונט (בדברים שאמר בסוף השבוע החשב הכללי באוצר, ניר גלעד - ש.ש).



דיסקונט טען כי רק לאחר שיקבל את זכות הסירוב הוא יפנה למדינה ויציע לה לבצע את העסקה. נאמן טען שדיסקונט מעוניין להימנע ממחיקה חשבונאית של 400 מיליון שקל בגין העסקה. דיסקונט מחזיק ב-26.4% מהבינלאומי, ורושם את האחזקות לפי שווי ההון העצמי, בעוד עסקת המכירה נעשתה לפי שווי של 50% מההון העצמי. "ברי כי דרישתו של דיסקונט הינה תעלול שמטרתו לחבל בעסקה, לשבשה, לגרום נזק ולעכבה", כתב נאמן. במכתבו שלל כהן את הטענה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully